Facebook nyní sleduje reklamní konverze napříč zařízeními

Pokud uživatel vidí facebookovou reklamu na tabletu, ale potom nakoupí na mobilu, dokážete tuto konverzi změřit? Někdo možná ano, někdo už hůře, s novými reporty konverzí napříč desktopem, mobily a tablety od Facebooku by to každopádně měla být hračka.

Facebook včera představil způsob, jak mít o konverzích přehled i tehdy, pokud k nim dojde na jiném zařízení, než kde uživatel zhlédl reklamu. Používá k tomuto účelu svou Facebook SDK (v případě mobilních zařízení) a konverzní pixel pro desktop, který si marketéři musí sami manuálně nainstalovat na stránku, na níž ke konverzi dochází.

Novinka se jmenuje Cross-Device Ad Report a lze ji najít v nabídce reportů o výkonnosti reklamy po kliknutí na “Edit Columns”. Marketéři díky novému reportu uvidí, na jakých zařízeních došlo ke zhlédnutí reklamy či kliknutí na ní, a kde poté uživatel provedl požadovanou akci (nákup, registraci ap.). Bude tak jednodušší odhalit celkovou výkonnost kampaně a zároveň identifikovat kanály, které jsou ve vztahu ke konverzím nejefektivnější.

cross device ad report

Novinku s Facebookem testovali někteří jeho partneři. Chválil ji jak Nisho Cherison, šéf online marketingu One Kings Lane, podle jehož názoru nabízí “nebývalý vhled do nákupního chování zákazníků napříč zařízeními”, tak šéf preferovaného marketéra TellAppart Josh McFarland, podle něhož novinka jeho společnosti umožňuje pomoci klientům přesněji ocenit přínosy mobilních reklamních kampaní.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak na facebookové hashtagy – první tipy a triky

Facebook minulý týden představil hashtagy, po vzoru Twiteru a dalších sociálních sítí. Jde o skvělý nástroj, jak zviditelnit své příspěvky uživatelům, kteří se zajímají o naše téma. Zároveň je ale třeba dodržovat určitá pravidla a některých věcí se vyvarovat. Přinášíme základní informace a několik doporučení, které vám pomohou s hashtagy lépe pracovat.
Přečtěte si více

Case study: Jak Honza hledal práci v digitálu. Digitálně

Skoro každý určitě někdy hledal novou práci. Trendem posledních let je příliš se nespoléhat na úřady práce, ale rozesílat svůj životopis společně s motivačním dopisem na pracovní pozice, které se nám potenciálně líbí. Stále víc lidí ale hledá ještě originálnější způsoby a Honza Bambas, bývalý ředitel Asociace.BIZ, se díky nasazení Facebooku či Prezi nedávno stal jedním z nich. Zajímá vás, jak to celé bylo a jak dopadlo?