Reklama ve vyhledávání slouží ke zvýšení návštěvnosti obsahu, který je umístěný na Facebooku (aplikace, stránka, místo). Inzerent si vybere objekty, při jejichž vyhledávání se v nabídce automatického dokončování objeví jeho sponzorovaný odkaz. Reklama se tak neváže na klíčová slova, ale opět na obsah na Facebooku. Při výběru nemusíte být administrátorem entity, na kterou chcete ve vyhledávání cílit.
Facebook tyto reklamy začal testovat skoro přesně před měsícem a včera začal rozesílat marketérům zprávu, že reklamy budou brzy dostupné přes API a prostřednictvím Power Editoru, nástroje pro hromadnou správu reklamních kampaní.
Jedná se o vůbec první vyhledávací reklamu na Facebooku. Jejím hlavním využitím bude, zdá se, odlákávat od konkurence uživatele, kteří hledají například konkrétní aplikaci. Reklamu lze zacílit třeba na všechny, komu se ve vyhledávání zobrazí Farmville. Herní studio tak reklamou na svou hru může zacílit ostatní hry na Facebooku, které se snaží oslovit podobnou uživatelskou základnu. Podle odborníků by se reklama mohla stát zdrojem kvalitní návštěvnosti s dobrými konverzemi.
Naopak tradičním vyhledávačům bude konkurovat jen těžko. Hlavně kvůli zcela rozdílnému způsobu, jak lidé využívají vyhledávání na Facebooku, a také proto, že nelze odkazovat mimo sociální síť. Jako přírůstek mezi reklamní nástroje marketérů na Facebooku jde ale rozhodně o zajímavou novinku.