Facebook nabídne správcům stránek miliony obrázků ze Shutterstocku zadarmo

Placená reklama na Facebooku právě získala jedno nezanedbatelné vylepšení. Sociální síť včera oznámila, že díky nové hromadné licenci od obrázkové databáze Shutterstock budou od příštího týdne ke všem facebookovým reklamním formátům k dispozici miliony obrázků zdarma.

Novinku Facebook oznámil na své stránce Facebook for Business spolu se dvěma dalšími. Ty zahrnují zjednodušené testování obrázků v kampaních a také vylepšení aplikace Pages Manager, která je určena pro mobilní správu stránek na sociální síti.

Nejzajímavější je ale samozřejmě první novinka. Ta výrazně zjednodušuje pozici všem těm, kdo měli problémy s hledáním vhodného obrázku pro reklamu. Obrázky z databáze Shutterstock budou nyní pro všechny reklamní formáty k dispozici zdarma. Díky napojení na API bude možné přímo z nástroje pro tvorbu reklamy na Facebooku vyhledávat a prohlížet obrázky podle jejich tématického zařazení.

shutterstock 1

V kombinaci s druhou novinkou, pak teprve přichází to pravé. Facebook totiž zároveň umožnil, aby marketéři při tvorbě reklamních kampaní nahrávali obrázky až po šesti najednou. To výrazně usnadňuje testování, jaký obrázek je pro reklamu ideální a zaručí jí nejlepší výkonnost.

Celá šestice obrázků přitom samozřejmě bude moci být přímo ze Shutterstocku. Obrázky se na úspěšnosti reklamy z velké míry podílí. Dobrý obrázek může s úplně stejným textem znamenat rozdíl mezi úspěchem a propadákem.

shutterstock 2

Abychom učinili zadost tomu, co jsme slíbili v úvodu, pojďme se podívat ještě na novinky aplikace Pages Manager. Ta prošla několika úpravami. Kromě běžného opravení existujících bugů a chyb přibyla v nové verzi také možnost vkládat k jednomu příspěvku několik fotografií najednou.

Druhou důležitou novinkou je správa administrátorských práv, z mobilní aplikace jde nyní upravovat práva existujících správců nebo přidávat správce nové. V aplikaci pro Android potom přibyla možnost označovat uživatele v komentářích a sledovat Page Feed, na iOS bude nově možné vytvářet nové stránky a také události.

Zatímco obrázky z databáze mají být k dispozici až od příštího týdne, druhá a třetí novinka, nahrávání více obrazků a nové aplikace, již všem marketingovým uživatelům Facebook jsou plně k dispozici.