Facebook mění design firemních profilů: Bude jen jeden sloupec

Pokud máte na Facebooku stránku nebo jste správcem stránky někoho jiného, má pro vás Facebook celou řadu novinek, které by vás neměly minout. Na svém blogu je sociální síť oznámila v pondělí, ve večerních hodinách našeho času.

Nejviditelnější změnou bude ústup od dvousloupcového uspořádání příspěvků na stránkách. Stránky hodlá společnost přizpůsobit podobě osobních profilů. Přestože hlavní sloupce zůstanou dva, příspěvky stránky budou pouze v tom vpravo. Levý sloupec bude obsahovat informace o stránce, jako třeba počet fanoušků, otvírací hodiny či mapu, a sekce obsahující publikované fotografie a videa.

new fb page look

Kromě této estetické změny především správci získají i nové nástroje pro navigaci na stránce. Nad cover fotografií vlevo přibude menu obsahující odkazy na stránku, informace o aktivitě, Insights a nastavení, a vpravo budou ještě odkaz na reklamní nástroje a nápovědu.

V pravém sloupci  úplně po straně, v místě, kde nyní jsou odkazy na jednotlivé časové úseky historie stránky (uspořádané podle let), bude představena nová sekce This Week. V té budou základní informace o aktuální výkonnosti stránky, o probíhajících reklamních kmapaních a o nepřečtených notifikacích a zprávách. Všechny části nové sekce bude možné prokliknout a dostat se tak k detailům dané položky, například k nástroji pro správu reklam nebo do rozhraní pro čtení zpráv.

Poslední novinkou pak je plošné spuštění nástroje Pages to Watch, který zatím fungoval jen experimentálně na některých stránkách. Sociální síť s touto funkcí umožňuje sledovat základní informace o výkonnosti několika vybraných stránek stejně jako jejich nejpopulárnější příspěvky z uplynulého týdne.