Facebook mění Ads Manager, klade větší důraz na konverze a jejich měření

Je nejen možné, ale i pravděpodobné, že ne všechny placené kampaně na Facebooku sledují stejné cíle. Konečně si to uvědomil i Facebook sám a v nové podobě Ads Manageru hodlá požadované konverze zobrazovat přednostně před ostatní výkonností reklam.

Novou podobu Ads Manageru Facebook představil na svém blogu Facebook Studio, kde také slíbil, že ji marketéři ze všech koutů světa budou mít k dispozici během několika týdnů, během kterých ji bude postupně zprovozňovat. Nový Ads Manager se napříč všemi typy reklamy bude více zaměřovat na zobrazování dosažených konverzí u toho typu akcí, který inzerent označil jako žádaný.

Stačí, aby při tvorbě reklamy její zadavatel zvolil ten typ konverze, o který mu s danou kampaní jde nejvíc. Jaké možnosti taková nabídka bude obsahovat viz obrázek výše. Pokud například zvolí jako typ konverzí, které vytvářenou reklamní kampaní sleduje primárně, budování publika a získávání nových Likes na stránku, bude příslušný graf v Ad Manageru vypadat jako na obrázku pod textem. Facebook navíc automaticky dopočítá cenu za konverzi tak, jak vyplývá z počtu koverzí a zaplacených nákladů na zobrazování reklamy. Přednostní zobrazování té konverze, která je u dané reklamy primární, by mělo zrychlit a zjednodušit optimalizaci reklamy především těm, kteří mají s reklamou méně zkušeností nebo na její správu nemají mnoho času.

Větší důraz na konverze bude i u reklamy, která vede mimo Facebook, a která k jejich měření používá sledovací pixely. I tyto reklamy budou u svých statistik v Ads Manageru mít na viditelném místě zobrazené počty vykonaných požadovaných akcí a spočítanou cenu, která na jednu každou z nich v průměru vychází. Pokud navíc zadavatel přisoudil sledovacímu pixelu hodnotu požadované konverze, spočítá nový Ads Manager z počtu provedených konverzí také jejich celkovou hodnotu. Porovnáním ceny kampaně a hodnoty získaných konverzí lze snadno zjistit, jakou návratnost (ROI) daná kampaň vykazuje a podle toho ji přiměřeně optimalizovat či v ní vůbec nepokračovat.

 

Total
0
Shares
Další články