Facebook má dnes naostro spustit sociální vyhledávání

Miliony anglicky mluvících uživatelů Facebooku si můžou hledat novým způsobem – sociálně. Sociální vyhledávání si pospojuje vaše přátele s dotazem a podle toho vyplivne výsledek.

Kdo z mých přátel žije v jižních Čechách, kdo už byl na letenské zahrádce nebo komu se líbí Tyinternety. Sociální vyhledávání umožňuje hledat lidi, obrázky nebo zájmy. Graph Search je integrovaný do standardního vyhledávání, které na Facebooku obstarává Bing od Microsoftu.

Podle New York Times je ale služba po půl roce testování stále daleko od ideálu. “Spustili jsme ji hodně brzy, v podstatě je pořád v hodně syrovém stavu,” okomentoval na jaře vyhledávač šéf vývojářů Lars Rasmussen. Momentálně je na tom, i díky dvaceti milionům testerů, služba lépe, ale už musela evidentně ven.

Neumí však zatím hledat ve statusech a zatím nezvládá zpracovávat data třetích stran jako třeba z Instagramu. Kromě toho nefunguje v mobilech. Přesto ji dnes tým Marka Zuckerberga spouští na americkém trhu s tím, že další jazyky budou následovat. Kdo si to chce vyzkoušet už dnes i v Česku, stačí přepnout jazyk na americkou angličtinu.

Stejně jako u všech nových služeb využívající data uživatelů na Facebooku jsou v pohotovosti strážci soukromí. Ty se snaží vývojáři uklidnit tím, že budou využívána pouze data, která uživatelé běžně věřejně sdílí.

Sociální vyhledávání má být podle Zuckerberga jedním z budoucích pilířů Facebooku. Uvidíme, jestli si nevzal moc velké sousto.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook Home se nám celkem líbí, nenaleťte ale podvodníkům

Oficiální verze Facebook Home je zatím z Česka a dalších zemí mimo Spojené státy nedostupná, čehož se snaží využít nejrůznější aplikace, které se tak jenom tváří - a dokonce se ani nestydí chtít za to peníze. My jsme si stáhli verzi neoficiální a zatím musíme říct, že první dojmy jsou celkem pozitivní - byť takové asi budou jen pro uživatele, kteří svůj Facebook a svůj telefon používají určitým způsobem.
Přečtěte si více

Co přitáhne followery? Pozitivní, informativní a cílené tweety

Unikátní patnáctiměsíční studie odborníků z amerického Georgia Institute of Technology zkoumala, jak se obsah tweetů a profilu odráží na růstu počtu followerů. Výsledky jsou hodně zajímavé, podařilo se mimo jiné prokázat, že vyhrávají informativní pozitivně laděné tweety, které jsou sofistikovaně psané a obsahují málo hashtagů.