Facebook kupuje Parse, poskytovatele backendu pro mobilní aplikace

Ekosystém aplikací kolem Facebooku se dočkal novinky, která jej ještě posílí. Nejnovější akvizicí sociální sítě se totiž stane v řádu dnů startup Parse. Ten poskytuje tvůrcům mobilních aplikací backendové služby, aby se mohli soustředit pouze na tvorbu kvalitního obsahu pro koncové uživatele.

Akvizici Parse oznámily zhruba týden po první mobilní developerské konferenci Facebooku jak sama sociální síť, tak i úspěšný startup. Pro Parse je to způsob, jak vyplatit investory a finančně zúročit práci zakladatelů, a zároveň do budoucna zvýšit své šance na velký tržní úspěch, pro sociální síť je to zase zajímavé řešení, jak rozšířit portfolio služeb pro tvůrce aplikací a tím posílit svůj mobilní ekosystém. Cena akvizice nebyla oficiálně zveřejněna, neoficiální zdroje mluví o obchodu v hodnotě 85 milionů dolarů.

Parse existuje pouhé dva roky, za tu dobu se vypracoval na poskytovatele backendových služeb pro více než 60 tisíc aplikací. Těm poskytuje servery, notifikace, provádění kódu na serveru a další cloudové služby, a developeři tak velkou část technických starostí kolem svých aplikací nemusí řešit a mohou se více soustředit na obsah pro koncového uživatele. Navíc, základní varianta nabídky Parse, i když silně datově omezená, je zadarmo, takže malým či začínajícím developerům dokáže snížit náklady.

Parse by pod vedením Facebooku měl, podobně jako Instagram, i do budoucna fungovat nezávisle. V platnosti zůstávají veškeré dosavadní smlouvy a startup bude i pod největší sociální sítí bez přerušení pokračovat ve všech službách, které doposud poskytoval. Bude ale zároveň vyvíjet nové služby pro developery kolem Facebooku, které budou závislé na úzké spolupráci se sociální sítí. Facebooku by spolupráce mohla do budoucna přinést ještě větší oblibu pokud jde o integraci jeho nejrůznějších prvků do aplikací, když bude díky Parse schopen poskytnout developerům širší technickou podporu.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co s digitálními uživatelskými účty po smrti? Google nabízí řešení

Ačkoliv na smrt nikdo z nás příliš nemyslí, všechny nás jednou čeká. I když účet na Googlu či Facebooku možná není to, co člověka v takovém kontextu napadne jako první, otázka, co se stane s opuštěnými uživatelskými účty na digitálních službách, rozhodně není nepodstatná. Google s novou funkcí nabízí svým uživatelům možnost volby.
Přečtěte si více

Infografika: Mohou sociální sítě v Česku konkurovat vyhledávání?

Jak jsou na tom české firmy se sociálním marketingem? Jak sociální sítě ovlivňují návštěvnost firemních webů? Vyplatí se investovat čas a peníze do internetových katalogů nebo začít s aktivní komunikací přes sociální sítě? Chovají se návštěvníci ze sociálních sítí jinak, než když přijdou z vyhledávačů? To jsou některé z otázek, jejichž zodpovězení nabízí další infografika z projektu Doba webová.
Přečtěte si více

Další hacknutý účet na Twitteru, tentokrát BBC Weather

K Jeepu, Burger Kingu a stále delší řadě velkých médií přibyl další vysoce viditelný profil na Twitteru, nad kterým jeho majitelé ztratili kontrolu. Tentokrát šlo o účet BBC Weather, profil britské BBC věnovaný počasí. Za útokem stála organizace Syrian Electronic Army. Zejména pro významné zpravodajské účty (ale nejen pro ně) by tak jasný plán pro případ podobné krize měl dnes být naprostou samozřejmostí.