Facebook kupuje Parse, poskytovatele backendu pro mobilní aplikace

Ekosystém aplikací kolem Facebooku se dočkal novinky, která jej ještě posílí. Nejnovější akvizicí sociální sítě se totiž stane v řádu dnů startup Parse. Ten poskytuje tvůrcům mobilních aplikací backendové služby, aby se mohli soustředit pouze na tvorbu kvalitního obsahu pro koncové uživatele.

Akvizici Parse oznámily zhruba týden po první mobilní developerské konferenci Facebooku jak sama sociální síť, tak i úspěšný startup. Pro Parse je to způsob, jak vyplatit investory a finančně zúročit práci zakladatelů, a zároveň do budoucna zvýšit své šance na velký tržní úspěch, pro sociální síť je to zase zajímavé řešení, jak rozšířit portfolio služeb pro tvůrce aplikací a tím posílit svůj mobilní ekosystém. Cena akvizice nebyla oficiálně zveřejněna, neoficiální zdroje mluví o obchodu v hodnotě 85 milionů dolarů.

Parse existuje pouhé dva roky, za tu dobu se vypracoval na poskytovatele backendových služeb pro více než 60 tisíc aplikací. Těm poskytuje servery, notifikace, provádění kódu na serveru a další cloudové služby, a developeři tak velkou část technických starostí kolem svých aplikací nemusí řešit a mohou se více soustředit na obsah pro koncového uživatele. Navíc, základní varianta nabídky Parse, i když silně datově omezená, je zadarmo, takže malým či začínajícím developerům dokáže snížit náklady.

Parse by pod vedením Facebooku měl, podobně jako Instagram, i do budoucna fungovat nezávisle. V platnosti zůstávají veškeré dosavadní smlouvy a startup bude i pod největší sociální sítí bez přerušení pokračovat ve všech službách, které doposud poskytoval. Bude ale zároveň vyvíjet nové služby pro developery kolem Facebooku, které budou závislé na úzké spolupráci se sociální sítí. Facebooku by spolupráce mohla do budoucna přinést ještě větší oblibu pokud jde o integraci jeho nejrůznějších prvků do aplikací, když bude díky Parse schopen poskytnout developerům širší technickou podporu.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Politika, panenství i želvička

Už hezkých dvacet týdnů za vás trávíme hodiny a hodiny surfováním na internetu a hledáním nejsdílenějších memů. Je to fuška, ale my víme, že někdo to prostě dělat musí, takže jsme to břemeno vzali na sebe. Připravili jsme si pro vás při příležitosti tohoto významného milníku několik novinek, ale samozřejmě jsme především hledali další várku nesmyslů. A upřímně musíme říct: zase se to povedlo. Už po dvacáté.
Přečtěte si více

Infografika: Jak na Facebookové soutěže

Soutěže na Facebooku jsou téma, které si pozornost rozhodně zaslouží. Už proto, že nejde jen o to vymyslet dobrou a uživatelsky přitažlivou soutěž, ale také splnit všechny podmínky, které sociální síť ukládá, a v neposlední řadě též naplnit vlastní marketingové cíle. Pojďme si zopakovat základní kroky s přehlednou infografikou.