Facebook ještě víc schová příspěvky stránek. Zase

News Feed největší sociální sítě opět prochází změnami, a opět na to doplatí firemní příspěvky. Ve výpisu novinek totiž získají znovu menší roli. Změny jsou jednou ze tří novinek, které Facebook právě představil. Jak se tedy projeví?

Zážitek uživatelů oficiálně na prvním místě

Facebook se odvolává na vyhodnocení zpětné vazby od uživatelů. Nedávno od nich začal sbírat ohodnocení jejich vlastního News Feedu a změny na něm podle svého vyjádření zakládá.

„Hodně lidí nám řeklo, že je nebaví zprávy o tom, že někdo z jejich kamarádů dal nějakému postu like nebo ho komentoval,“ uvádí Facebook ve zprávě, kterou k novinkám vydal. Takže nový algoritmus takové zprávy posune níž, nebo je z výpisu rovnou odstraní úplně.

To znamená, že v přehledu novinek bude následující podoba novinek opravdu výjimečná a Facebook tak zbaví firmy dalšího způsobu, jak na sebe můžou upozornit.

facebook news feed

Delší News Feed, víc příspěvků od těch aktivních v řadě

Druhou změnu Facebook zakládá na své stálé snaze servírovat uživatelům to nejzajímavější. „Zjistili jsme, že lidi se bojí toho, že se nedostanou k důležitým novinkám od přátel, na kterých jim záleží. To je důležité hlavně pro lidi, kteří mají hodně spojení, každý den se pro ně vytvoří velké množství obsahu,“ zmiňuje sociální síť.

Další novinka tedy upřednostňuje obsah zveřejňovaný přímo přáteli, na kterých uživatelům záleží, má jít o fotky, videa, statusy, změny i odkazy, které získají lepší pozice ve výpisu. To by se mělo týkat i stránek, ovšem jen v případě, že s nimi uživatelé mají dost interakcí.

Poslední novinky, kterou sociální síť oznámila, už se firemní stránky bát nemusí. Jde o „vylepšení zážitku“ pro ty, kteří na Facebooku nemají dost obsahu. Tedy nekamarádí se s dostatečným množstvím dalších uživatelů.

Dřív totiž platilo pravidlo, které zabraňovalo zobrazovat víc novinek od jednoho zdroje v řadě. S novým updatem ho Facebook uvolňuje. „Když vám dojde obsah, ale chcete na News Feedu trávit víc času, uvidíte víc,“ vysvětluje jednoduše sociální síť.

Uživatelé by se měli dočkat daleko více příspěvků od svých přátel a daleko méně zpráv od stránek. Jaký dopad to pro stránky přinese, Facebook neříká přímo, podle něj záleží na tom, jaké přesně mají publikum a jak vydávají novinky. Rovnou ale přiznává, že „v některých případech“ dosah a návštěvnost z odkazů může poklesnout.

Potenciálně nespokojené firmy nebo vydavatele mediálního obsahu Facebook klasicky odkazuje na svou stránku s radami, jak se na sociální síti neztratit.

S obsahem News Feedu si Facebook dlouhodobě může pohrávat v zásadě bez jakýchkoliv problémů. Pro to, že změny uživatelé vždy přijmou, hovoří jednoduše počet těch, který na síti tráví čas – každý měsíc je to podle nejnovějších čísel 1,44 miliardy lidí. Ať už News Feed vypadá jakkoliv.

facebook 1Q 2015 výsledky

Diskuze k článku