Facebook je nejdiskutovanější značkou v online světě

Podle analýzy od General Sentiment se Facebook drží na pozici nejdiskutovanější a tedy i nejcennější značky na internetu. Dle výsledků studie se o největší sociální síti mluví napříč Twitterem, sociálními médii a online zpravodajstvím bezkonkurenčně nejvíc. Nutno ale dodat, že zdaleka ne všechny tyto zmínky jsou pozitivní.

Studie od General Sentiment zkoumá pravidelně každé čtvrtletí dva faktory, které ovlivňují hodnotu značek v online prostoru. Jde o sílu konverzací o nich, nebo chcete-li množství zmínek, a sentiment těchto konverzací, tedy zda jde o zmínky pozitivní, neutrální či negativní.

Pokud jde o sílu konverzací, jmenuje se měřená hodnota Impact Media Value a zahrnuje zmínky z Twitteru, sociálních médií a online zpravodajství, a to bez ohledu na jejich sentiment. Protože jde o online konverzace, asi nijak nepřekvapí, že nejsilnější byly v tomto ukazateli technologické firmy. Do první desítky se jich dostalo hned osm. S velkým náskokem vede Facebook před Googlem, následuje Amazon, čtvrtý Apple si od předchozího čtvrtletí pohoršil a pětku nejsilnějších uzavírá Microsoft. Netechnologickými firmami v elitní desítce se staly na osmém místě Disney a na devátém Starbucks.

Zajímavé je, že Microsoft na pátém místě má hodnotu značky podle tohoto ukazatele jen o málo více než třetinovou oproti Facebooku, a že Facebook má o třetinu víc než druhý Google. Tyto rozdíly jen dokreslují fakt, že Facebook nejenže udržel první pozici z téže studie za třetí loňské čtvrtletí, ale svůj náskok oproti ostatním rovnou zvýšil.

Druhým ukazatelem, který General Sentiment zkoumá, je potom Perception Media Value. Zde je pozitivním zmínkám přiřazena kladná hodnota, negativním zmínkám záporná a neutrálním žádná. General Sentiment ve studii vždy zveřejňuje deset nejlepších a deset nejhorších a ani jedna z top 10 značek se do těchto tabulek nedostala. PMV je vyjádřena jako poměr k prvnímu ukazateli každé značky, IMV, a jako taková může být jak pozitivní (převáží-li pozitivní zmínky), tak negativní. Nejlépe skončil Chevron, +344,3 procenta, nejhůře dopadl AmerisourceBergen s hodnotou -737 procent.

To, že ani jedna z top10 značek z kategorie Impact Media Value zde nebyla mezi nejhoršími ani nejlepšími, je pravděpodobně způsobeno tím, že tyto značky mají vzhledem k velkému množství konverzací mnohem vyváženější podíly negativních a pozitivních zmínek. Je tedy také pravděpodobnější, že se v kategorii PMV budou pohybovat někde ve středu, ve vodách, které studie nepovažovala za dostatečně zajímavé pro zdůraznění.

Celou studii si můžete stáhnout zde.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Německo požaduje, aby Facebook přestal vyžadovat skutečné jméno

Tohle je pro Facebook bezpochyby velké sousto. Po dlouhé řadě požadavků evropských států v čele s Německem na sladění jeho fungování s evropskými a národními zákony je nyní v ohrožení i jeden z jeho základních pilířů, kterým je používání skutečné identity uživatelů. Není divu, že se hodlá bránit zuby nehty.