Facebook je jako židle. A banán. A koťátko

Když Facebook před pár dny dosáhl miliardy uživatelů, nejspíš vám neuniklo ani jeho emotivní reklamní video. A pokud vám snad přeci jen uniklo, měli byste to napravit. Nikoliv kvůli uměleckému zážitku či hlubokomyslnému filosofování, k němuž klip nabádá. Spíše proto, že bez znalosti originálu prostě dostatečně neoceníte krásu některých parodií, kterými se internet bleskově naplnil.

Začátkem října překročil Facebook další magickou hranici, tentokrát jí byla miliarda měsíčně aktivních uživatelů. Na oslavu a podtržení tohoto okamžiku se Facebook rozhodl vydat svůj první reklamní spot, který pro něj vytvořila reklamní agentura Wieden+Kennedy. Do dnešního dne video obdrželo přes 770 tisíc Like, celkový počet zhlédnutí ale bohužel není uváděn, stejně jako podíl negativních reakcí.

YouTube je v tomto směru více informativní a reakce na spot už nejsou tak pohádkově kladné, i když pozitivní hodnocení převládá. Kromě něj ale také převládají nejrůznější vtípky, protože reklama obsahuje několik ne zcela šťastných propagačních vět, které hrají lidskému smyslu pro humor přímo na ruku.

Spot se snaží zachytit všední věci v lidském životě, které nás určitým způsobem spojují. Prvním z oněch objektů je poněkud překvapivě židle, která je přirovnávána k Facebooku. Zde se objevuje dnes již slavná věta “chairs are like Facebook“, která se stala základem pro nespočet parodií. Ne, že by se tomu dalo příliš divit.

První z dlouhé řady parodických aktivit, které stojí za zmínku, je určitě nově založený blog na Tumblr s názvem “Are Like Facebook”. Jeho jediným smyslem je ukázat, co dalšího v našem krásném světě je ještě jako Facebook. Příkladem budiž kontejnery, pelikáni, politici, muffiny a také bychom neměli zapomínat na stará dobrá smutná koťátka.

Byla také založena webová stránka AreChairsLikeFacebook.com, která má svou filosofickou otázku zanesenou již v názvu. Po rozkliknutí se vám dostane jednoznačné odpovědi: NE. Některé pokročilejší jedince už také napadlo propojit dva a více různých memů do jednoho a propojit tak facebookovou židli třeba s nedávným vyobrazením Clinta Eastwooda hovořícího s neviditelným Obamou.

Nikdo také jistě nemohl pochybovat o tom, že nás internet rychle obšťastní nějakou tou videoparodií…

Nebo dvěma.

Až třemi.

…a tak dále.

Via Mashable

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Memy, virály, technologie, Facebook. Digital Briefing o trendech pro příští rok

Trendy, návody a spoustu inspirativních kampaní pro online marketing přinesla konference Digital Briefing 2013. Mimo jiné ukázala, že přednášející sice občas mluví i o Flickru nebo Pinterestu, zdá se ale, že už se snahou promovat jiné sítě než Facebook polevují. A věřte nebo ne, firmy mají v sociálních sítích pořád problémy. Pokud mezi ně patříte nebo jen hledáte něco nového a svěžího, čtete...