Facebook je jako židle. A banán. A koťátko

Když Facebook před pár dny dosáhl miliardy uživatelů, nejspíš vám neuniklo ani jeho emotivní reklamní video. A pokud vám snad přeci jen uniklo, měli byste to napravit. Nikoliv kvůli uměleckému zážitku či hlubokomyslnému filosofování, k němuž klip nabádá. Spíše proto, že bez znalosti originálu prostě dostatečně neoceníte krásu některých parodií, kterými se internet bleskově naplnil.

Začátkem října překročil Facebook další magickou hranici, tentokrát jí byla miliarda měsíčně aktivních uživatelů. Na oslavu a podtržení tohoto okamžiku se Facebook rozhodl vydat svůj první reklamní spot, který pro něj vytvořila reklamní agentura Wieden+Kennedy. Do dnešního dne video obdrželo přes 770 tisíc Like, celkový počet zhlédnutí ale bohužel není uváděn, stejně jako podíl negativních reakcí.

YouTube je v tomto směru více informativní a reakce na spot už nejsou tak pohádkově kladné, i když pozitivní hodnocení převládá. Kromě něj ale také převládají nejrůznější vtípky, protože reklama obsahuje několik ne zcela šťastných propagačních vět, které hrají lidskému smyslu pro humor přímo na ruku.

Spot se snaží zachytit všední věci v lidském životě, které nás určitým způsobem spojují. Prvním z oněch objektů je poněkud překvapivě židle, která je přirovnávána k Facebooku. Zde se objevuje dnes již slavná věta “chairs are like Facebook“, která se stala základem pro nespočet parodií. Ne, že by se tomu dalo příliš divit.

První z dlouhé řady parodických aktivit, které stojí za zmínku, je určitě nově založený blog na Tumblr s názvem “Are Like Facebook”. Jeho jediným smyslem je ukázat, co dalšího v našem krásném světě je ještě jako Facebook. Příkladem budiž kontejnery, pelikáni, politici, muffiny a také bychom neměli zapomínat na stará dobrá smutná koťátka.

Byla také založena webová stránka AreChairsLikeFacebook.com, která má svou filosofickou otázku zanesenou již v názvu. Po rozkliknutí se vám dostane jednoznačné odpovědi: NE. Některé pokročilejší jedince už také napadlo propojit dva a více různých memů do jednoho a propojit tak facebookovou židli třeba s nedávným vyobrazením Clinta Eastwooda hovořícího s neviditelným Obamou.

Nikdo také jistě nemohl pochybovat o tom, že nás internet rychle obšťastní nějakou tou videoparodií…

Nebo dvěma.

Až třemi.

…a tak dále.

Via Mashable

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jaké trendy podle reklamních expertů čekat příští rok online?

U příležitosti konference Digital Briefing 2013 jsme dostali šanci vyzpovídat některé z řečníků a současně osobností českého či slovenského marketingového světa. Michal Pastier, Matěj Novák, Jasna Sýkorová či Karel Duchek odpovídali každý za svůj obor na to, kam se příští rok internet posune a jaká bublina by mohla splasknout, nebo se naopak ještě víc nafouknout.
Přečtěte si více

Budeme nakonec za sociální sítě platit? Komu a jak?

Pomalu to začíná vypadat, že pohybovat se plnohodnotně a zdarma na sociálních sítích by mohlo brzy být těžší. Donutí nás k placení spíš provozovatelé stávajících sociálních sítí, zakladatelé těch nových, nebo všichni společně? Chytí se modely prosazované Pheed a App.net? A co Facebook, bude také chtít častěji a větším měřítku vybírat peníze od běžných uživatelů?
Přečtěte si více

Facebook jde po krku LinkedIn, Office i Disku. Už nechce jen bavit, ale být i místem pro práci

Facebook už nebaví být v mnoha kancelářích stránkou, kterou jako první shodíte, když slyšíte zaměstnavatele. Facebook At Work, jak zní pracovní název nového produktu vstoupí na pole pracovních příležitostí, sdílených dokumentů nebo rychlé komunikace s kolegy. Facebook se chce dostat všude a ukrojit z koláče konkurence. Hlavně Googlu, Microsoftu a LinkedInu.