Facebook Home překonal během víkendu půl milionu instalací

Instagram po svém prvním uvedení na Android překonal během 24 hodin milion instalací. Facebook Home trvala pouhá polovina necelý týden, pokud bychom počítali jen globální přístupnost aplikace a pozapomněli, že předtím ještě byla několik dní zprovozněná pouze pro americké uživatele. Od včerejška uvádí stránka Facebook Home na Google Play 500 tisíc až milion instalací.

Na druhou stranu, situace Instagramu byla poněkud odlišná, když byl jednou z nejžhavějších aplikací pro iPhone a zástupy uživatelů Androidu jen netrpělivě čekaly, až se jim také dostane do rukou. Facebook Home je nový, poněkud experimentální, prozatím jej nelze (legálně) získat pro více než několik novějších androidích modelů a nemá za sebou onu dlouho zkoušenou netrpělivost uživatelů Androidu, která je nahnala do náručí Instagramu. Kromě toho Facebook Home rozhodně není pro každého, telefon s nainstalovanou aplikací je samý Facebook, a to rozhodně nemůže oslovit všechny.

Přesto je pravda, že uživatelů, kteří mají telefony, na které je Home dostupný, je mnohonásobně více než těch, kteří aplikaci nainstalovali. A to ani nemluvíme o těch, kteří ji také stejně rychle odinstalovali. Soudě podle poměru hodnocení, kterých se aplikaci na Google Play od uživatelů dostalo, mezi nimiž v nadpolovičním počtu případů převažuje skóre 1, tedy nejnižší možné, takových uživatelů bude velmi mnoho. Pokud se budeme držet poměru hodnocení, aplikaci si na svém telefonu ponechala zhruba čtvrtina uživatelů, stejná část hodnotících uživatelů jí dala na Google Play známku 4 nebo 5. To znamená, že aktuálně může Home být nainstalovaný na nějakých 150 tisících telefonů s Androidem.

Nic, co by ospravedlňovalo, aby Facebook Home byl noční můrou Larryho Page. A také nic, co by mělo tým Facebooku motivovat k vášnivým oslavám.