Facebook Home má první update, skoro milion stažení a velmi aktivní uživatele

Facebook Home představila sociální síť na počátku dubna, na počátku května jsou nyní k dispozici prní statistiky o aplikaci. První z nich je počet stažení, Facebook se nechal slyšet, že se blíží jednomu milionu. To je vzhledem k počtu aktivních mobilních uživatelů sociální sítě (kterých je 751 milionů) relativně málo, je ale třeba myslet na to, že aplikace je dostupná jen pro část z nich. Home je navíc úspěšný v jiných ohledech.

Ti, kdo si jej stáhli a užívají jej, totiž jsou na Facebooku mnohem aktivnější než ostatní uživatelé. Nejenže na Facebooku tráví o čtvrtinu více času, ale také více komunikují s ostatními uživateli a stránkami. Uživatelé aplikace Home zanechávají ve svém news feedu o 25 procent více komentářů a Like než běžní uživatelé, a díky nástroji Chat Heads pro pohodlnější komunikaci přes chat také píší více zpráv. Počet uživatelů Facebook chatu se s aplikací Facebook Home zvýšil o 7 procent a počet odeslaných zpráv dokonce o 10 procent.

Aplikace ale má i své nedostatky, které jí uživatelé vyčítají. Některé z nich Facebook napravil včerejším updatem svojí hlavní aplikace Facebook for Android, v tomto případě šlo především o některé bugy a nedotaženosti. Do budoucna chce sociální síť vyjít vstříc i některým dalším výhradám a doplnit uživatelské rozhraní tak, aby bylo uživatelsky přátelštější.

Do aplikace tak přibude tutoriál, uživatelem nadefinovaná a vždy viditelná nabídka několika nejpoužívanějších aplikací (tzv. dock), i zjednodušení zahájení diskuze přes Facebook chat. Tutoriál se objeví po nainstalování aplikace a provede uživatele gesty a funkcemi, které pro pohodlné ovládání aplikace a využívání všech jejích možností potřebuje znát. Díky zjednodušenému zahájení konverzace zase nebude třeba spouštět aplikaci Facebook Messenger, místo ní se rovnou objeví chatovací hlavička.

Dock by měl napravit situaci, kdy Facebook Home uživateli zrušil předchozí nastavení jeho telefonu a rychlých nabídek aplikací. Až se nový dock v aplikaci objeví, což by mělo být s některou z příštích verzí, budou si uživatelé moci do aplikace importovat své původní rychlé nabídky a pravděpodobně i zcela od nuly vytvořit nové (tuto možnost Facebook výslovně nepotvrdil, funkce bez ní ale nedává velký smysl).

Via TC