Facebook Exchange je venku z bety, na světě jsou první data

Facebook svou retargeting platformu Facebook Exchange představil poprvé již v červnu, od té doby probíhaly s několika partnery první testy. Včerejším dnem pak sociální síť Exchange vypustila z bety a zároveň partnerským reklamním sítím dovolila veřejně publikovat jejich statistiky z výkonnosti Exchange reklam.

Reklamy v systému Facebook Exchange (zkráceně FBX) fungují na bázi cookies. Partnerská reklamní síť uloží do uživatelova prohlížeče při návštěvě webové stránky inzerenta cookie, která je schopná jej identifikovat. Poté kontaktuje Facebook, aby při příští návštěvě uživateli zobrazil reklamu, která je k tomuto účelu předem vytvořena. Ve chvíli, kdy uživatel přijde na Facebook, vyhodnotí sociální síť nabídky od různých reklamních sítí, a od té, která vyhraje, reklamu uživateli zobrazí.

Podle sítí, které se účastnily testování, má FBX velmi dobré výsledky, a to nejen ve srovnání s běžnou reklamou na Facebooku, ale hlavně v kontextu ostatních retargeting reklamních systémů. TechCrunch informoval, že klienti AdRollu měli 16násobnou návratnost investovaných prostředků, klienti TellApart zaznamenali průměrnou proklikovost 6,65 procenta a klienti Triggitu mluvili o čtyřnásobné ziskovosti (return on assests), dvojnásobné konverzi po prokliknutí a 6,5krát nižší ceně než je běžné u jiných exchange reklamních produktů.

Facebook má v současnosti partnerství pro Facebook Exchange se zhruba tuctem severoamerických DSP poskytovatelů a jedná s dalšími působící na evropském, jihoamerickém a asijském trhu, aby zajistil nástroji globální efektivitu. V rozhovoru pro Facebook Studio to řekl Scott Shapiro, produktový ředitel pro Facebook Exchange.

Via TC