Facebook Exchange hlásí 7 miliard zobrazení denně, má nového partnera

Facebook Exchange (FBX) spustil Facebook po několikaměsíčním testování teprve tento rok v září. Již nyní podle serveru AdExchanger mluví reporty o denním objemu obchodovaných reklamních slotů přes 7 miliard, samozřejmě v součtu všech reklamních partnerů Facebooku. To je podle blogu MarketingVox zhruba 2,5 miliardy dolarů ročně za každý dolar CPM ceny reklamy, která přes FBX prochází. Odhadem by mohlo jít i o dvouciferný procentuální podíl na americkém trhu s tímto typem reklamy.

Zpráva přichází v souvislosti s tím, že Facebook přidal mezi své reklamní partnery pro FBX další společnost. V pořadí je již jedenáctou a jde o retargeting agregátor uživatelských dat Chango. Chango nabízí nejen běžnou reklamu, ale hlavně reklamu založenou na historii uživatelova vyhledávání. Společnost má dle AdExchangeru profily 300 milionů obyvatel Severní Ameriky s více či méně obsáhlou historií vyhledávání z Googlu, Bingu a Yahoo.

V systému FBX půjde o prvního partnera, který dokáže cílit uživatele Facebooku nejen podle navštívených stránek a aktivity na nich, ale také podle údajů z historie jejich vyhledávání. Pro Facebook a hlavně pro ty, kdo reklamu na něm kupují, jde o další přidanou hodnotu reklam ve Facebook Exchange. Cílit lze i podle vyhledávání, která uživatel provedl doslova během posledních chvil, a zadavatelé se tak nově i v rámci Facebooku dostanou na cílení podle velmi aktuálně projeveného úmyslu uživatelů.