Facebook díky PR krizi začne více potírat obsah nenávistný k ženám

Začalo to nenápadně a postupně, z nelibosti vůči některým praktikám Facebooku v oblasti moderování obsahu se ale postupně stala PR krize, díky níž některé značky začaly upouštět od placené reklamy na sociální síti, dokud se situace nevyřeší. To Facebook přesvědčilo, aby na kritiku zareagoval a přiznal nedostatky na své straně.

Zatímco obrázky kojících matek jsou podle pravidel Facebooku považovány za nahotu a sociální síť je maže, mnohem závadnější příspěvky, propagující či oslavující nenávist k ženám a násilí na nich, ještě nedávno uživatelům prošly jako neporušujícím tato pravidla. Posuďte sami. Více obrázků, které se objevovaly na Facebooku a celou krizi nejprve vyvolaly a později přiživovaly, lze najít v článku Business Insideru:

Takových obrázků se na tematických stránkách s názvy jako ta z obrázku objevovalo mnoho a Facebook se dlouho tvářil, že s tím nemůže nic dělat, protože neodporují jeho pravidlům. To samozřejmě vyvolalo pobouření z mnoha stran, jak od samotných uživatelů, tak od organizací bojujících za práva žen, a všichni dohromady začali na Facebook tlačit, aby situaci napravil.

Aby byla tato snaha efektivní, aktivisté začali oslovovat i velké značky a přesvědčovat je k opuštění placené inzerce na sociální síti, dokud bude existovat nebezpečí, že se jejich reklamy objeví vedle násilného a nenávistného obsahu. Nejaktivněji se zapojila organizace Women, Action, and the Media, která také náležitě oslavila, když kolem patnácti oslovených značek, včetně britské pobočky Nissanu, skutečně začalo reklamu z Facebooku stahovat.

Facebook během včerejška konečně zareagoval, jak se od něj čekalo, a slíbil, že situaci napraví. V příspěvku se přiznává k tomu, že jeho systémy pro identifikování závadného obsahu “nefungují tak dobře, jak by si sám představoval”, a že mnoho příspěvků kontrolou prošlo kvůli “posuzování podle zastaralých kritérií”. Sociální síť slibuje, že závazku, který má vůči svým uživatelům, dostojí a povede si v budoucnu při kontrole obsahu lépe.

Ve větší části příspěvku potom Facebook vysvětluje těžkosti, které má s vyvažováním svobody projevu na jedné straně a nezávadnosti obsahu na straně druhé. V rámci ochrany svobody projevu nechce sociální síť zcela vyřadit veškerý “ofenzivní a necitlivý” obsah, který její uživatelé sdílí. Slibuje ale pracovat s právními experty a organizacemi bojujícími za ochranu diskriminovaných skupin, aby lépe vzdělala a připravila své pracovníky na filtrování obsahu a rozhodování o tom, co je ještě snesitelné a co už za pomyslnou červenou čáru zasahuje.

Kromě toho Facebook připravuje nástroj, s jehož pomocí by autoři ofenzivního a hrubého obsahu, který přímo neporušuje pravidla sociální sítě, byli přímo identifikovatelní a museli by si tak za svoje příspěvky nést přímou zodpovědnost i v případě jejich publikování prostřednictvím stránky. Prozatím začal tím, že smazal většinu nevhodných obrázků, na které na základě kampaně WMA upozorňovali uživatelé na Twitteru.

Total
0
Shares
Další články