Facebook chystá velké oznámení, mohlo by jít o RSS čtečku

Abyste získali pozornost ostatních, je někdy lepší jen naznačit, než říci úplně všechno. Nebo si to alespoň myslí největší sociální síť, soudě podle papírové pozvánky, kterou poněkud netradičně rozeslala americkým médiím na tiskovou konferenci, která se má konat ve čtvrtek tento týden.

Vše je o to pozoruhodnější, že Facebook obvykle novináře zve na podobné akce e-mailem, nikoliv pozvánkou rozeslanou klasickou staromódní papírovou poštou. Pozvánka obsahuje jen dvě krátké věty a vedle nich otisk spodní strany hrníčku. Přesně takový, jaký dělá káva položená na novinách. Fotografie pochází od Joanny Stern z ABC News.

Někteří pojali zprávy o této pozvánce pouze v mezích toho, co je jasné a ví se, jiní se hned zčerstva pustili do aktivních spekulací. Posledně odkazovaný článek, pocházející z TechCrunche, nicméně i přes svou spekulativní povahu nabízí zajímavý kontext, který se sice nutně nemusí vázat přímo k připravovanému produktu, bez významu do budoucna ale určitě není.

Předně, blíží se dlouho očekávaný konec Google Readeru, pravděpodobně nejpoužívanější čtečky na trhu. V takové situaci by Facebook nebyl první, kdo by se pokusil zaujmout vlastní RSS čtečkou, zkouší to například i Digg. Tomu, že by Facebook mohl vlastní RSS připravovat, svědčí i přítomnost odkazů na rss feed v jeho kódu. Tento kód objevil kdo jiný než Tom Waddington, který již úspěšně předpověděl například také hashtagy, představené minulý týden.

Hashtagy jsou přitom další indicií, respektive to, jakým způsobem je Facebook uvedl. Zároveň s jejich představením totiž sociální síť napsala: „Hashtagy jsou jen prvním krokem k tomu, abychom lidem pomohli snáze objevovat, co ostatní říkají o určitém tématu, a na těchto veřejných konverzacích se podílet. V následujících týdnech a měsících budeme spouštět další funkce.“

Facebook má ohromné množství informací o tom, co právě lidé čtou, protože hodně z toho obsahu, který jim přijde nejzajímavější, na sociální síti sdílí. Kdyby se společnost rozhodla tyto informace využít a vytvořit nástroj pro hledání populárního a oblíbeného obsahu, rozhodně by si tím mohla své uživatele získat.

Hádankou tak zůstává především papírová pozvánka, kterou Facebook novinářům rozeslal. Zda to znamená narážku na čtení novin, a tedy také to, že se nový produkt bude týkat zpráv, zpravodajství a obsahu, samozřejmě nevíme, jako úplný nesmysl nám to ale nezní. O co se jedná doopravdy se dozvíme nejpozději ve čtvrtek, kdy samozřejmě budeme o novém produktu informovat.