Facebook chystá placení v mobilních aplikacích s pomocí sociálního přihlašování

Stejně jako se lze přes login z Facebooku přihlásit či registrovat v jiných službách a aplikacích, bude v nich brzy možné také platit. Facebook chystá test funkce, která by uživatelům umožnila s pomocí sociálního loginu platit v mobilních aplikacích.

O připravovaném testu, pro nějž v počáteční fázi Facebook plánuje partnerství s online obchodem JackThreads, informoval jako první blog AllThingsD. Ten plánovanou funkci, která má umožnit uživatelům Facebooku s uloženou platební metodou platit v mobilních aplikacích pomocí přihlašovacích údajů ze sociální sítě, označil za konkurenci PayPalu a dalších služeb.

Informace později uvedl na pravou míru TechCrunch. Podle Johna Constina bude placení sociálním loginem fungovat ve spolupráci s platebními systémy, jako je PayPal, nikoliv proti nim. Novinka Facebooku pouze s pomocí přihlášení do sociální sítě předvyplní na mobilním displeji platební údaje, které má uživatel uložené na Facebooku. Tyto údaje je přitom pro mobilní uživatele jinak poměrně zdlouhavé a nepohodlné zadávat ručně. Platbu samotnou ale již zprostředkují klasičtí platební operátoři, se kterými aplikace spolupracuje.

Facebook sám by k vypořádání mobilních plateb potřeboval nejen příslušná povolení, ale také know-how, infrastrukturu a hlavně odborný personál. Nic z toho sociální síť v současnosti nemá. Její úloha tak bude pouze v předvyplňování platebních dat. A to samozřejmě pouze v případě, že má uživatel své platební údaje na sociální síti uložené, jinak Facebook bude mít svázané ruce.

Cíle Facebooku jsou přitom dva. Předně, sociální síť chce pomoci uživatelům, aby zadání platby přes mobil bylo jednodušší. Tím zároveň pomůže i obchodníkům, protože potenciální složitost placení odradí méně nakupujících. Za druhé potom, Facebook se dostane k datům o tom, co a za kolik jeho uživatelé nakupují.

To se může ukázat jako velmi praktické v případě, že uživateli byla dříve na Facebooku zobrazena reklama od daného prodejce. Sociální síť totiž bude prodejci moci předložit důkazy, že uživatelé, ke kterým se jeho reklama dostala, u něj poté skutečně nakupují. Tato zpětná vazba může pomoci prodejce přesvědčit, aby na Facebooku inzeroval nadále a třeba i víc, než doposud. Strategický cíl, který za připravovaným testem stojí, je tedy prozaický. Jde o podporu prodeje reklamy, nikoliv výlet do neprobádané oblasti zprostředkování mobilních plateb.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Diskuzní vlákna dorazila na Facebook, nakonec i pro menší stránky

Jak Facebook slíbil, tak (skoro) učinil: diskuze na stránkách se nyní umí dělit do vláken. Sociální síť se odchýlila pouze ve dvou věcech - funkce měla být od pondělí k dispozici pro všechny stránky s více než 10 tisíci fanoušků, u nás se tak stalo až v úterý a podle všeho se novinka týká i menších stránek. Jestli jste svou stránku ještě nekontrolovali, běžte se podívat, co tam na vás čeká.
Přečtěte si více

Tweet roku 2013: ceny brali falešný kníže, Babiš i Šídlo

V Národní technické knihovně byly včera večer vyhlášeny výsledky ankety Tweet roku. Cílem ankety je upozornit na Twitter - sociální síť, která svým uživatelům slouží jako zdroj zábavy, inspirace, ale také rychlých informací o událostech a začíná tak zčásti nahrazovat (či spíše doplňovat) tradiční média.