Facebook chystá placení v mobilních aplikacích s pomocí sociálního přihlašování

Stejně jako se lze přes login z Facebooku přihlásit či registrovat v jiných službách a aplikacích, bude v nich brzy možné také platit. Facebook chystá test funkce, která by uživatelům umožnila s pomocí sociálního loginu platit v mobilních aplikacích.

O připravovaném testu, pro nějž v počáteční fázi Facebook plánuje partnerství s online obchodem JackThreads, informoval jako první blog AllThingsD. Ten plánovanou funkci, která má umožnit uživatelům Facebooku s uloženou platební metodou platit v mobilních aplikacích pomocí přihlašovacích údajů ze sociální sítě, označil za konkurenci PayPalu a dalších služeb.

Informace později uvedl na pravou míru TechCrunch. Podle Johna Constina bude placení sociálním loginem fungovat ve spolupráci s platebními systémy, jako je PayPal, nikoliv proti nim. Novinka Facebooku pouze s pomocí přihlášení do sociální sítě předvyplní na mobilním displeji platební údaje, které má uživatel uložené na Facebooku. Tyto údaje je přitom pro mobilní uživatele jinak poměrně zdlouhavé a nepohodlné zadávat ručně. Platbu samotnou ale již zprostředkují klasičtí platební operátoři, se kterými aplikace spolupracuje.

Facebook sám by k vypořádání mobilních plateb potřeboval nejen příslušná povolení, ale také know-how, infrastrukturu a hlavně odborný personál. Nic z toho sociální síť v současnosti nemá. Její úloha tak bude pouze v předvyplňování platebních dat. A to samozřejmě pouze v případě, že má uživatel své platební údaje na sociální síti uložené, jinak Facebook bude mít svázané ruce.

Cíle Facebooku jsou přitom dva. Předně, sociální síť chce pomoci uživatelům, aby zadání platby přes mobil bylo jednodušší. Tím zároveň pomůže i obchodníkům, protože potenciální složitost placení odradí méně nakupujících. Za druhé potom, Facebook se dostane k datům o tom, co a za kolik jeho uživatelé nakupují.

To se může ukázat jako velmi praktické v případě, že uživateli byla dříve na Facebooku zobrazena reklama od daného prodejce. Sociální síť totiž bude prodejci moci předložit důkazy, že uživatelé, ke kterým se jeho reklama dostala, u něj poté skutečně nakupují. Tato zpětná vazba může pomoci prodejce přesvědčit, aby na Facebooku inzeroval nadále a třeba i víc, než doposud. Strategický cíl, který za připravovaným testem stojí, je tedy prozaický. Jde o podporu prodeje reklamy, nikoliv výlet do neprobádané oblasti zprostředkování mobilních plateb.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Aplikace LivesOn za vás bude chytře tweetovat i po smrti

Napadlo vás někdy, co se stane s vašimi účty na sociálních médiích, až zemřete? Odpověď je jednoduchá - v mnoha případech budou dále existovat, ale budou mrtvé stejně jako vy. Leda že byste využili služeb aplikací jako je LivesOn a dopřáli alespoň svému Twitteru jistotu posmrtného života, kterou si za dobré služby bezpochyby zaslouží (a kterou vy sami mít nebudete).
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Amerika bez peněz

Americká vláda nemá peníze na běžný provoz a v podstatě ze dne na den přestaly fungovat veškeré úřady. To se samozřejmě nemohlo obejít bez patřičných posměšných reakcí. Nebojte se ale ničeho, nechybí ani tradiční várka obvyklých nesmyslů.