Facebook chystá lepší cílení reklamy podle zájmů a vztahů

Už před měsícem poprvé informoval server Inside Facebook o tom, že sociální síť Facebook testuje marketingové cílení postavené na všeobecnějších zájmových kategoriích. Mělo jít o úplné nahrazení současného systému reklamního cílení. Během testování se nicméně ukázalo, že oba způsoby cílení mají své nesporné výhody. Zatímco obecnější cílení je ideální pro marketing firem méně znalých funkcionality Like, je zároveň méně přesné a transparentní. Pro zběhlé marketéry se z tohoto hlediska stále více hodí přesné cílení pomocí klíčových slov.

Proto se Facebook rozhodl, že bude nejlepší ponechat obě varianty. V další testovací fázi tak směřuje k tomu, aby obě možnosti reklamního cílení fungovaly v budoucnu vedle sebe a nabídly maximum různých možností. Kombinovat je nicméně podle všeho možné nebude.

Obecné cílení – zájmové a demografické kategorie

Jak by mělo širší reklamní cílení v budoucnu vypadat, to už může sledovat vybraná skupina uživatelů, na nichž sociální síť novou funkcionalitu aktuálně testuje.

Facebookový nástroj pro tvorbu vlastní reklamy jim nabízí možnost změnit defaultně nastavené přesné cílení kliknutím na odkaz „Switch to Broad Category Targeting“, který rozbalí celou další nabídku. Marketéři pak mohou svou reklamu zaměřit na cílovou skupinu s nejrůznějšími zájmy – v široké nabídce najdou různé hudební žánry, druhy sportů nebo třeba i kategorie ze sféry byznysu.

Zájmové kategorie pak doplňuje i demografická kategorie s názvem Rodinný stav. Zde kromě již známé facebookové škatulky Zasnoubený najdete například kategorie novomanželů, rodičů dětí i se specifikovaným věkem jejich dítěte nebo třeba kategorii „Mám narozeniny za méně než týden“.

Cesta k novým marketingovým strategiím

Marketéři mohou zacílit na libovolný počet kategorií, například tedy kombinovat požadované oblasti zájmů s rodinným stavem potenciálních zákazníků. Samotný Facebook jim radí: „Používejte Broad Category cílení k dosažení skupin lidí, kteří mají podobné zájmy a rysy, jako například aktivity spojené s kategorií Jídlo. Tyto skupiny jsou vytvořené z autentických informací, které o sobě lidé uvedli ve svých profilech, a umožňují vám snadno oslovit ideální publikum.“

Možnosti obecnějšího cílení otevřou mnohým firmám nové cesty v jejich marketingových strategiích a mohou povzbudit i ty, kdo si zatím cílením nebyli příliš jistí. Například distributoři produktů pro kojence a poskytovatelé služeb pro čerstvé rodiče budou moci prostřednictvím nového cílení snáze oslovit rodiče novorozeňat. Stejně tak bary, restaurace či zážitkové agentury mohou včas kontaktovat s nabídkou originální oslavy všechny, kteří mají v dalším týdnu narozeniny.

Kompletní seznam všech kategorií, na které lze cílit, naleznete zde.

Via IF