Facebook chystá jednodušší nástroj pro tvorbu reklamy

O testování nové podoby samoobslužného nástroje pro tvorbu reklamy na Facebooku se objevila informace během včerejška. Všem malým podnikatelům a dalším subjektům, které reklamy zadávají přes tento nástroj, by novinka měla usnadnit práci a zvýšit efektivitu.

Nový nástroj stejně jako ten starý rozděluje tvorbu kampaně do několika kroků. První otázka zůstává stejná a sociální síť přes ní zjišťuje, zda chcete propagovat stránku na Facebooku, aplikaci, místo, událost nebo URL mimo Facebook. V dalším kroku je třeba zadat, jaký cíl svou kampaní sledujete. Protože zatím nový nástroj nemáme k dispozici, závěry o jeho podobě si můžeme udělat pouze ze screenshotů, které se podařilo získat serveru Inside Facebook.

Pokud je například v prvním kroku zvolena facebooková stránka, jsou na výběr dvě předdefinované možnosti kampaní – získávání dalších fanoušků a zviditelnění specifického příspěvku značky. Obě tyto možnosti se platí systémem CPM, tedy za počet zobrazení. V případě, že ani jedna z přednastavených možností nebude vyhovovat, budete moci zvolit rozšířené možnosti a zde si reklamu a její cíle i způsob účtování nadefinovat sami.

Nový samoobslužbý nástroj - první dva kroky

Těm, kdo zvolí získání více fanoušků, nabídne Facebook kampaň využívající souběžně nesociální reklamy a Sponsored Stories. Tento krok má dva důvody. Předně, malí podnikatelé nemají čas a možnosti se s reklamou na Facebooku seznamovat příliš detailně a často nemají prostředky ani na služby profesionálních agentur. Proto je třeba, aby jim Facebook již v rámci samoobslužného nástroje pomohl s tvorbou kampaně tak, aby byla co nejefektivnější.

Při získávání fanoušků u zcela nové stránky je právě kombinace nesociálních reklam (zaměřených na lidi bez Social Graph vazby na stránku) a Sponsored Stories (zaměřených na přátele starých i nových fanoušků) obvykle vůbec nejefektivnější možností. Druhým důvodem pak je, že Facebook chce prodávat více reklamy se sociálním kontextem, která na uživatele působí méně rušivě (je podobnější organickému obsahu) a díky vyššímu výkonu sociální síti na stejný počet zobrazení vydělá víc.

Nastavení použitých reklamních formátů

Pokud jde o cílení publika, to zůstává i v novém nástroji stejné. Stejně tak zůstává stejné i Ads API, nový nástroj mění pouze uživatelské rozhraní. Podle serveru Inside Facebook se zatím jedná pouze o test, prozatím tedy není jasné, kdy a zda vůbec bude v této podobě spuštěn pro veřejnost.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Engage 2012: Co Socialbakers prozradili o social marketingu

Čeští Socialbakers si včera v New Yorku uspořádali vlastní malou konferenci na téma marketingu a sociálních médií. V jejím průběhu zazněla kromě nevyhnutelných prodejních prezentací i řada zajímavých údajů, statistik a doporučení k aktivitám značek především na Facebooku, které stojí za to shrnout alespoň s pomocí komentovaných screenshotů získaných ze streamovaného přenosu.
Přečtěte si více

Takhle pekelnou facebookovou soutěž už jsme dlouho neviděli

Pohoršování se nad soutěžemi proti pravidlům Facebooku (a často i zdravému rozumu) nás přestalo bavit už před docela dlouhou dobou. Nedělali bychom totiž nic jiného. Do našeho rozsáhlého archivu ale teď přibyla jedna, která nás svým svérázným provedením natolik zaujala, že jsme prostě nedokázali odolat. Navíc má pravděpodobně našlápnuto překonat jeden (přinejmenším český) rekord.