Facebook chce získat víc peněz českých inzerentů, jde proti televizi

Především vůči televizním stanicím a mediálním agenturám se na společné tiskové konferenci vymezili zástupci Facebooku a české společnosti Business Factory. Ta je mezinárodně úspěšným reklamním partnerem Facebooku, jako jedna z deseti firem na světě úspěšně prošla programem Facebook Accelerator a po domovském Brně, Dubaji či Sao Paulu nově otevírá pobočku také v Praze. Právě skrze ni by měla zavařit obchodníkům z Novy či Primy.

„Máme potenciál výrazně změnit reklamní online trh v České republice,“ uvedl na úvod tiskové konferenci Adam Zbiejczuk z Business Factory. A jako zlatá nit se celou akcí táhlo jedno téma – Facebook si brousí zuby na peníze z inzerce, které zatím míří do českých televizních stanic. Právě zkušená Business Factory a její specializovaný nástroj ROI Hunter vyvinutý společně s Facebookem mají být nástrojem, který velké společnosti o výhodách reklamy na Facebooku přesvědčí.

„Mediální agentury z facebookové reklamy na rozdíl od té televizní nic nemají. Často se proto upřednostňuje cíl prostředníka na úkor klienta. Přednost dostávají média, která nemají odpovídající efektivitu vůči vynaloženým prostředkům,“ konstatoval Petr Jelínek, který dříve vedl obchod na Primě a nyní se stal šéfem pražské pobočky Business Factory.

Jak si Facebook vede v Česku

Zmiňme formou obrázků i pár čísel, kterými se Facebook pochlubil. Kromě množství uživatelů je to především velký zásah, který se neomezuje pouze na prime time. A zatímco věk televizních diváků neustále roste (průměr je už 52 let na Nově a ještě vyšší u ostatních stanic), Facebook dokáže zasáhnout i mladé a ekonomicky aktivní publikum.

20150903_091901

20150903_091921

20150903_091944

Jako příklad facebookové kampaně pro tradičně televizní značku uvedl zakladatel Business Factory Karel Tlusťák kampaň pro Českou spořitelnu, která pouze s pomocí reklamy na sociální síti získala přes 1 500 leadů a prodala hypotéky za 1,7 miliardy korun. Podle Jelínka jde také Facebook více naproti aktuálním trendům – přesunu peněz i uživatelů do onlinu, využití big data pro rozhodování a rozmachu mobilních platforem.

Součástí aktuálního tažení Facebooku je i spuštění portálu Newsfeed.cz, který by měl edukovat české marketéry.

Český zázrak z Brna

Do svého historicky prvního programu pro vyvolené partnery nazvaného Facebook Accelerate přizvala největší sociální síť téměř 60 slibných firem z několika kontinentů. Vybírala pouze takové, jejichž technologie mají potenciál změnit svět facebookové reklamy a dát jí tak výhodu nad konkurencí. Z osmi nejlepších nakonec v polovině loňského listopadu vzešel jediný vítěz, který získal titul reklamního partnera – česká společnost Business Factory a její nástroj ROI Hunter. Takových partnerů má Facebook jen 50 na celém světě.

„Okamžitě nás teď oslovilo několik zájemců, že nás chtějí koupit. Prodej ale rozhodně není na pořadu dne. My chceme dokázat, že i v téhle malé zemičce se dá postavit firma, za kterou si pro inovace chodí takový gigant, jako je Facebook,“ uvedl před časem Tlusťák pro časopis Forbes. Dnes Business Factory zaměstnává přes 50 lidí a má několik zastoupení po celém světě včetně zemí Jižní Ameriky a Středního východu.

Diskuze k článku