Facebook chce transparentnější reklamu. Ukáže vám všechny reklamy každé Stránky

Facebook odhalí uživatelům právě běžící reklamní kampaně na své síti a na platformách Instagram a Messenger. Placené příspěvky stránek si budou moci zobrazit všichni uživatelé, nezávisle na cílení reklamy. Stránky na Facebooku se také více otevírají veřejné kontrole. Lidé uvidí historii změn názvů stránek a datum jejich vytvoření.

Facebook si od tohoto kroku slibuje větší zodpovědnost na straně zadavatelů reklamy a posílení boje proti nekalým praktikám a zneužití důvěry uživatelů. Viditelnost reklam u stránek firem a dalších organizací umožní funkce View Active Ads, tedy zobrazení právě běžících reklam.

„Lidé po celém světě včetně České republiky si budou moci nové funkce stránek zobrazit během následujících několika dní. Činíme tak po úspěšném testování v Kanadě a v Irsku. Věříme, že tím přispějeme k přehlednosti a odpovědnosti na trhu,“ říká Rob Leathern, manažer společnosti Facebook. Uživatelé také budou moci označit podezřelé reklamní příspěvky a nahlásit je Facebooku ke kontrole.

Naprostá většina reklam na našich platformách je zadávána poctivě a ze strany odpovědných organizací, ať už to jsou malé či začínající firmy nebo politici, kteří kandidují ve volbách. Ale všichni jsme se v poslední době přesvědčili, že i velmi malá skupina lidí může naše služby zneužít. Přiblížením toho, jak funguje reklama na našich platformách, chceme ukázat, že to s odpovědností myslíme vážně,“ uvádí Emma Rodgersová ze společnosti Facebook.

Největší sociální síť také pokračuje ve snaze omezit manipulaci voleb netransparentní politickou reklamou. V souvislosti s letošními volbami v USA a v Brazílii byl na Facebooku před několika týdny zpřístupněn tzv. archív politické reklamy. Ten ukazuje, kolik lidí politickou reklamu vidělo, jejich věk či pohlaví. Politické strany, které v těchto zemích finančně podporují své příspěvky na Facebooku a Instagramu, mají povinnost ověřit svoji identitu a lokaci. Podobná pravidla se mají podle slov společnosti postupně rozšiřovat do celého světa.

Total
5
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook je nejdiskutovanější značkou v online světě

Podle analýzy od General Sentiment se Facebook drží na pozici nejdiskutovanější a tedy i nejcennější značky na internetu. Dle výsledků studie se o největší sociální síti mluví napříč Twitterem, sociálními médii a online zpravodajstvím bezkonkurenčně nejvíc. Nutno ale dodat, že zdaleka ne všechny tyto zmínky jsou pozitivní.
Přečtěte si více

Interaktivní infografika: Jak značky používají Vine

Vine nás baví čím dál tím víc. Znovu a znovu nás překvapuje, jak to, že zrovna formát šestivteřinových videí je tak geniální a výsledky tak působivé. Agentura 7th Chamber připravila interaktivní infografiku, která ukazuje nejlepší příklady použití Vine značkami z celého světa. Podívejte se, čím nejlépe oslovit stále rychleji rostoucí komunitu aktuálně zhruba 45 milionů lidí.