Facebook chce rozjet sociální distribuci mobilních aplikací

„To, kam míříme, je strategie pro celou platformu. Od strategie jednorázových aplikací se bude ustupovat,“ prohlásil Erick Tseng, nová posila Facebooku a současný šéf jeho mobilních produktů ve svém prvním veřejném vystoupení.

A o co že to půjde? Facebook slavil ohromný úspěch se svými sociálními pluginy, které dovolují využívat některé jeho funkce kdekoliv na internetu. Nyní hodlá tento úspěch převést i do mobilní oblasti a vytvořit podobné sociální pluginy pro mobilní aplikace. Díky nim by se proces objevování aplikací měl pro uživatele stát více sociálním, tedy především jednodušším a zábavnějším. Zda na toto téma probíhají rozhovory s Googlem a Applem, pod jejichž kontrolou jsou největší distribuční kanály pro aplikace, Tseng sdělit odmítl.

„Obchody s aplikacemi se nevyhnutelně musí stát sociálnějšími. Jak bude aplikací přibývat, bude to důležité, průměrný uživatel totiž nebude mít chuť jich na svém telefonu náhodně zkoušet tisíce.“ řekl Tseng.

Facebook musí růst. Mobilně

Jak přibývá uživatelů Facebooku, nabývá mobilní oblast na důležitosti pro pokračování růstu. Je tomu tak proto, že především v rozvojových oblastech má přístup k mobilnímu telefonu mnohonásobně více lidí než ke klasickému internetu. Aby Facebook mohl získat onu masovou uživatelskou základnu, kterou má ve vyspělém světě, bude muset nabídnout mnohem kvalitnější mobilní služby.

Základ pro ně již společnost položila mobilní aplikací Facebook Zero, která by svým uživatelům měla šetřit velké množství dat. Dalším krokem bylo také přidání možnosti zaregistrování se přes mobilní telefon, zatímco donedávna musela registrace a první přihlášení probíhat přes PC.

Lokace nemůže chybět

Dalším pomocníkem by měla být i geolokace, která se podle všeho na Facebooku také blíží. I její využití má být laděné sociálně.

„Když ke geolokaci přidáte nějaký typ sociální interakce – ne pouze fakt, že jsem blízko Starbucks, ale například fakt, že to frapuccino „se líbilo“ za poslední tři měsíce třiceti mým přátelům – pak dostanete velice zajímavé funkce,“ vyjádřil se Tseng ke geolokaci během svého vystoupení.

„Vytyčili jsme si velmi ambiciózní vnitřní cíle a vizi, které pokud naplníme, budeme našimi uživateli odměněni.“ uzavřel šéf mobilů celé vystoupení.

Via VB, Mashable, ME