Facebook chce propojit celý web a my už jsme se taky zapojili

Facebook včera na své vývojářské konferenci oznámil spousty novinek. Ty nejviditelnější se týkají propojování celého internetu přes Facebook Open Graph. Vyzkoušeli jsme je přímo tady na tyinternety.cz.

Právě tlačítko “Like” (případně s variantou “Recommend”) bude pro většinu uživatelů nejviditelnějším průvodcem propojování celého webu přes Facebook. Po kliknutí na “Like” button (takový, jaký vidíte pod tímto konkrétním článkem) se uživateli objeví krátká notifikace na jeho Facebook zdi a všichni jeho přátelé tak uvidí, co daný uživatel “doporučuje”. Tuto uživatelovu akci ovšem uvidí jeho přátelé i rovnou na tom daném webu (proč je to marketéry výhodné snad netřeba zdůrazňovat).

Spolu s dalším pluginem – Activity Feed – mohou uživatelé na dané webové stránce sledovat, co tam dělali jeho přátelé (stejně jako u boxu u nás v pravém sloupci), co se jim líbilo, co sdíleli na svoji zeď – každý nášvtěvník “propojeného” webu tak zažívá výrazně personalizovanější zkušenost a můžu dávat na doporučení svých známých..

Activity Feed a Like Button jsou dva z nově zveřejněných Social Plugins, které by měly vývojářům z celého světa extrémně zjednodušit napojení Facebook Social Graphu do svého webu (všechny najdete na developers.facebook.com/plugins). Jedná se o jednořádkové iframy, jejichž nasazení do webu zvládne prakticky každý. Jak funguje další můžete vidět pod článkem – nasadit nové komentáře, stejně jako ostatní pluginy, nám trvalo jenom pár minut.

Poznámky k Open Graph

Nově zveřejněnými změnami Facebook de facto likviduje Google Open Social (pokus o propojení celého webu skrze přihlašování přes Google), jehož jediná výhoda byla v otevřenosti pro vývojáře a ne úplně nejjednodušší implementaci Facebook Connect.

Aktuálně už je přes Open Graph propojeno několik největších světových webů, na kterých si nové vymoženosti můžete zkoušet. Namátkou se jedná třeba o web CNN.com, IMDB.com, nebo Yelp.com. Více v našem předchozím článku Tlačítko “Líbí se mi” míří na weby po celém internetu.

Znamená to zároveň to, že Facebook bude o každém uživateli vědět dramaticky výrazně víc informací. A informace o uživatelově chování nevyhnutelně vedou k lepšímu reklamnímu cílení. A Google by se tedy měl mít pořádně na pozoru..

Rozdíl mezi “share” a “like”

Pro ujasnění pojmů a toho, co se jak a kde zobrazuje: tlačítko “Share” (které už je aktuálně i na spoustě českých webů) je pro sdílení celého odkazu, zatímco tlačítko Like pak hodí do Facebook streamu pouze krátkou noticku.

Total
0
Shares
Další články