Facebook chce přetáhnout celebrity z Twitteru. Zkouší pro ně speciální aplikaci

Boj o celebrity mezi Twitterem a Facebookem začal naplno. Facebook pracuje na aplikaci, kterou nikdy nebudete používat. Pokud tedy nejste hvězda šoubyznysu. Aplikace má zjednodušit komunikaci s fanoušky a zpřehlednit profil zahlcený vzkazy.

Je prostě těžké být slavný a zároveň na Facebooku. Množství postů, komentářů, lajků udělá na profilu zmatek, ve kterém se normální smrtelník nemůže vyznat. A to ani když je celebritou. Sociální síť teď chce hvězdám pomoci a zároveň trochu dohnat Twitter, který je v práci s globálními stars mnohem dál. Podle mluvčího Facebooku už testují speciální mobilní aplikaci na malém množství uživatelů.

Přes veškerou snahu je pravděpodobné, že službu ocení spíš správci stránek než samotné celebrity. Ty totiž jen málokdy své účty opravdu spravují. Najímají si na to profesionály. Sociální sítě ale mají slavní rádi. Jsou prostředím, ve kterém nad svým obrazem mohou mít kontrolu. A Facebook chce, aby si hvězdy vytvářely své globální fankluby hlavně u něj. Jinými slovy je chce ukrást Twitteru.

Snímek obrazovky 2013-08-15 v 11.18.18 (2)

Ten je dnes nejdůležitější hlásnou troubou celebrit. Justin Bieber má přes 43 milionů followerů. Čtyřicetimilionovou aplikaci pokořila i popová kráska Katy Perry. Tweetování je jednoduché a sexy. V Česku se jako americké hvězdy snaží Twitter využívat třeba začínající hvězdička Adam Mišík. Twitter je prostě v současné době k šíření kvazidůležitých prohlášení celebrit ideální.

Twitter má ale zároveň i respekt. Šíří totiž i informace z reálného světa a dnes je z něj jedno z nejrychlejších zpravodajských médií. Pomáhal třeba během arabského jara, ale ohlásil i třeba následníka britského trůnu.

Celebrity prostě půjdou k nám

Facebook to chce taky, a tak v podstatě jako třeba i u reklamy, kopíruje jeho postup. I jeho konkurent má totiž speciální celebritní aplikaci, přišel jako první s hashtagy, s ověřenými profily, zobrazuje trendy témata a koneckonců i vkládané posty. To všechno už má Facebook taky.  Hon na celebrity, které přináší provoz a sdílení, začal naplno.

Snímek obrazovky 2013-08-15 v 11.21.08

První úlovky ale firma Marka Zuckerberga hlásí. Herec Channing Tatum třeba fotky své novorozené dcery nasdílel rovnou na Facebook. Sociální síť je ale hlavně doménou zpěváků. První desítce celebrit vládne podle serveru Fan Page List překvapivě Eminem, následovaný Rihanou a Shakirou. Mezi českými hvězdami vládne Jaromír Jágr a jeho někdy až kazatelské posty pro hokejovou rodinu. Nasbíral přes 200 tisíc lajků.

via ATD

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Změna. Placené příspěvky si na Facebooku najdou i nefanoušky

Pokles akcií Facebooku po vstupu na burzu bude podle všeho mít vliv i na koncové uživatele. Ve snaze zvrátit nedůvěru investorů Facebook přichází se stále novými reklamními formáty, s nimiž se postupně odchyluje od své původní neagresivní strategie. Nejnovějším krokem je testování možnosti zaplatit si za šíření příspěvků i mezi nefanoušky.