Facebook čelí žalobě kvůli sledování soukromých zpráv uživatelů

Nový rok nezačal pro firmu Marka Zuckerberga úplně růžově. U soudu teď bude muset obhajovat svůj postup při kontrole odkazů používaných v chatech svých uživatalů. Podle žaloby totiž narušuje soukromí majitelů facebookových účtů.

Žaloba podle zpráv BBC tvrdí, že Facebook systematicky sledoval zprávy proto, aby získával data, která následně prodával agregátorům, marketérům a reklamním agenturám. Facebooku se celá akce samozřejmě nelíbí a považuje kauzu za neopodstatněnou. “Budeme se důrazně bránit,” dodává komentář sociální sítě.

Hromadná žaloba, za kterou původně stojí dva uživatelé arkansasský právník Matthew Campbell a politický blogger Michael Hurley, požaduje sto dolarů za každý den porušování pravidel nebo přibližně deset tisíc dolarů za jednoho uživatele. Pokud by se k žalobě přidalo hodně uživatelů, tak by to v případě vítězství u soudu mohlo Facebook, který ani letos nebude platit daně,  i třeba trochu zabolet.

“Tím, že Facebook prezentuje chat jako soukromé zprávy, otevírá se mu tady velmi lukrativní oblast,” tvrdí žalobci a dodávají, že v soukromí totiž uživatelé sdílí i jiné informace, které by si normálních okolností nechali třeba až na osobní setkání.

Facebook tak už dorostl do velikosti, kdy ho místo radostí z rychlého růstu budou čekat spíš jen starosti s udržením pozice a pověsti. Už loni v září čelil kritice kvůli změně bezpečnostní politiky. Dovolil totiž využívat jména a profilové fotky v reklamách. Není sám, Google je na tom podobně. V jeho případě šlo ale o narušování soukromí v e-mailových schránkách Gmailu.

Více informací pro pochopení celé zápletky poskytne možná následující infografika.

facebookmktg

via BBC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Jak si vede tisíc největších kanálů na YouTube

Věděli jste, že tisícovka nejsledovanějších kanálů na YouTube má měsíčně celkem 11 miliard zhlédnutí videa, nahraje 30 tisíc videí a celkem se pyšní 462 miliony lidí, kteří kanály sledují? Už dávno neplatí, že uživatelé hledají zajímavá videa náhodně, a nemalé investice Googlu do podpory tvorby původního obsahu zjevně nesou ovoce.
Přečtěte si více

Překvapení od Facebooku: všestranné vyhledávání podle sociálních vazeb

Příšerné vyhledávání na Facebooku právě začalo dávat smysl a jeho nová podoba umožní zužitkovat nejrůznější sociální data, která si zatím nechával pro sebe. Můžete se totiž zeptat prakticky na cokoliv a hledat třeba fotky svých přátel z konkrétního místa a doby, nechat si doporučit restauraci či zubaře, prohledávat přátele podle zájmů nebo zkusit najít ideálního partnera mezi přáteli přátel.