Facebook bude přetvářet Like a komentáře uživatelů na reklamy

Nová funkce se jmenuje Sponsored Stories a v zásadě umožňuje společnostem zdůraznit a zviditelnit sociální interakce uživatelů s jejich značkou. Tlačítko Like, které již nyní funguje jako jakási virtuální firemní měna, tak budou moci zúročit ještě lépe než doposud. Marketéři budou tuto formu propagace platit na principu cost-per-action, zaplatí tak třeba za každý like, stejně jako jinde platí za každé kliknutí.

Nestyďme se za své značky

Když si například tuto formu reklamy zaplatí řetězec Starbucks a uživatel označí obsah na jeho stráce tlačítkem Líbí se mi, dozví se o tom uživatelovi přátelé hned dvakrát. Jednak klasicky v newfs feedu jako doposud, zároveň ale také prostřednictvím speciálního banneru ve větším provedení a s logem firmy. Ten bude označen slovy „Sponsored Story“, jinak ale zobrazí uživatelovo jméno a fotografii stejně, jako originální odkaz v news feedu.

Důležité je také poznamenat, že uživatelé nedostanou možnost se z této funkce vyvázat a nebudou na ni mít žádný vliv (kromě možnosti úplně se vyvarovat akcí, keré reklamu aktivují). Díky propojení Facebooku s externími weby po celém světě bude také možné funkci sponzorovaných příběhů využívat i mimo samotnou sociální síť, tedy třeba přímo na stránkách dané značky.

Každá akce vyvolá reakci

Služba je rozdělena do čtyř základních kategorií – page like, check-in, application play, page posts. Znamená to, že jako spouštěč reklamy může posloužit tlačítko Like na stránkách spojených s danou značkou, check-in uživatele z jejích prostor nebo interakce s její aplikací. Speciálním případem je pak kategorie „page posts“, která společnostem umožňuje prostřednictvím Sponsored Stories propagovat jejich vlastní komentář z facebookových stránek. U aplikací zase může výsledkem být třeba sdělení „Vojtěch Bednář použil aplikaci Těchinternetů k nahrání fotografie“.

Pro rozhodnutí o tom, komu se sponozorvaný odkaz zobrazí, se vždy uplatní konkrétní nastavení uživatele, který jako nosič sdělení slouží. Reklama se tak ukáže všem, jimž se v news feedu zobrazují příspěvky daného uživatele. Zároveň se zobrazí i původní komentář spojený s danou akcí, a jak poznamenal AdAge, firma tak klidně může zaplatit i za propagaci check-inu se sdělením „Nemám to tu rád, ale nic lepšího v okolí bohužel není“. Nevhodný obsah půjde nicméně označit a pokud se značka rozhodne platit pouze za propagaci zmáčknutých likes, žádných komentářů se bát nemusí.

Video představující novou službu si můžete prohlédnout zde.

UPDATE Možnost nakupovat Sponsored Stories je ve světě zpřístupňována ode dneška, facebooková reklamní samoobsluha o této možnosti nicméně mlčí a bližší informace zatím nemá ani tuzemský reseller Arbo. „Tato služba v České republice zatím dostupná není. Zároveň nemáme informaci o tom, že by měla být v nejbližší době zpřístupněna českým inzerentům,“ řekl Daniel Kříž z Arbo Interactive. Uvidíme, kdy a zda se dočkáme i my.

Via Mashable