Facebook Audience Insights pomohou s poznáním vašeho publika

Facebook chce marketérům umožnit, aby nejen mohli analyzovat výkonnost svých stránek a reklam, ale také co možná nejdetailněji poznávat svoje publikum. Sloužit k tomu bude nový nástroj Facebook Audience Insights, který sociální síť představila během čtvrtka.

Facebook dává všem marketérům k dispozici nástroje, s jejichž pomocí mohou analyzovat svou stránku a reklamu, kterou si na sociální síti kupují. Zdá se ale, že mu to nestačí, a chtěl by svým uživatelům kupujícím reklamu poskytnout ještě něco navíc.

Tímto bonusem se má stát novinka Facebook Audience Insights. Nový analytický nástroj poskytne informace o publiku na Facebooku, a to o třech různých skupinách tohoto publika:

  • všeobecně lidé na Facebooku
  • fanoušci stránek a účastníci událostí jejich značky
  • lidé v publiku custom audiences, které si marketér v minulosti vytvořil

Myšlenkou za zpřístupněním detailní analýzy publika je, že ten, kdo své publikum lépe zná, s ním také dokáže efektivněji komunikovat. K tomuto účelu sociální síť o každé ze tří skupin nabídne detailní statistické informace. Veškeré informace budou anonymizované a budou poskytnuty pouze jako souhrnná informace o skupině jako celku, nikoliv o jednotlivých uživatelích. Kromě informací, které má k dispozici sama sociální síť, půjde i o údaje od jejích datových partnerů.

AudienceInsights

Facebook nabídne o každém výše jmenovaném publiku tyto informace:

  • demografické ukazatele jako věk, pohlaví, životní styl, vzdělání, vztahy, zaměstnání a velikost domácnosti
  • nejpopulárnější stránky na Facebooku mezi uživateli z daného publika
  • lokaci uživatelů a jazyk, ve kterém používají Facebook
  • jak často a přes jaká zařízení uživatelé z publika používají Facebook
  • co a jak (online, offline) dané publikum převážně nakupuje

Hlavní rozdíl mezi klasickými Insights a Audience Insights podle Facebooku je, že zatímco nový nástroj zkoumá stávající i potenciální zákazníky, klasické Insights sledují primárně interakce na stránkách. Novinka je od včerejška aktivní pro uživatele na území Spojených států. Pro zbytek světa ji Facebook slibuje spustit během několika měsíců. Těšit by se na ně měli všichni ti, kdo jsou ochotní za účelem zefektivnění své komunikace věnovat čas poznání toho, kdo s nimi vlastně hovoří.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Zynga ve třetím čtvrtletí tratila, akcie šly přesto nahoru

Po společnostech jako Google, Facebook či Yahoo ukázala výsledky hospodaření také problémová Zynga, tvůrce Farmville a dalších slavných sociálních her. Nejen odchod přebytečných zaměstnanců, ale i vyšší příjmy než se očekávalo měly pravděpodobně na svědomí, že její akcie si včera po uzavření burz polepšily.
Přečtěte si více

LinkedIn představil nové profily, zaměřil se na aktivitu

Největší změna za posledních několik let. Tak LinkedIn hodnotí aktuální změnu svých profilů, kterou představil včera na tiskové konferenci. Změna má tři cíle - umožnit uživatelům lépe se představit, snadněji objevovat nové zajímavé lidi a kvalitnější komunikaci s jejich sítí kontaktů. Sociální síť tak dovršila svou proměnu a sérii různých vylepšení a nových funkcí.