Facebook 360° v Česku i ve světě: Jak zafungoval?

Skoro třičtvrtě roku umožňuje Facebook nahrávat a zobrazovat takzvaná 360° videa a asi měsíc už i fotky. Tedy ty, po kterých se uživatelé rozhlížejí “sami” – tím, jak pohybují mobilem nebo myší. Právě uvedení funkce u fotografií tuhle hračku s virtuální realitou pěkně rozšířilo. Není totiž nutné žádné zásadní vybavení – snímky pořídíte telefonem, nasdílíte na Facebook a ten se postará o zbytek. Jak toho značky zatím stihly využít?

O Češích se často říká, že s nadšením přijímají technologické novinky. Alespoň ty, které nevyjdou příliš draho. Užít si Facebook 360° je zadarmo. Značky jim ale příliš obsahu zatím neposkytují.

Ty, které se do novinky vrhly, ovšem úspěchy sklízejí. Třeba tyčinka Margot – žádný zvláštní love brand, speciální produkt a pochutina nemá ani nic společného s technologiemi. A přesto se jí pokus povedl. Stačí totiž málo – velké logo, léto a pěkné záběry. Za odměnu značka získala tisíc reakcí (dříve lajků), 300 tisíc zhlédnutí a přes 200 sdílení. Číslům ovšem pomohlo, že příspěvek byl sponzorovaný. Tenhle post je jeden ze tří 360°, které pro své fanoušky Margot na Facebooku a YouTube má. Příští týden má přibýt ještě čtvrtý.

Odvážně šel do novinky i řetězec KFC. Poměrně krátce po svém známém facebookovém přešlapu se mu podařilo zaplácnout zeď něčím daleko pozitivnějším. Úplně jednoduše, s žádnou zvláštní technologií či výjimečnou kvalitou fotky, dokonce se nemusel poohlížet ani po speciální scenérii. Stačí vyfotit pár lidí, přidat soutěž a hlavně možnost hýbat fotkou a na problémy na zdi je rázem zapomenuto. Přes 300 reakcí a pár desítek komentářů není tak silná reakce, ale poměr snaha/výkon hodnotíme jako pěkný.

Povedlo se i Blesku. Využil jedné z nejznámějších letních akcí, pěkného počasí i zajímavé scenérie, a vysloužil si tím tisícovku zhlédnutí.

Vizuálně zajímavou akci si vybral i Intel, který se spojil s BMX bikery, takže video možná spustíte víckrát.

Několik stovek reakcí a sdílení média Prague Morning svědčí o tom, že když si vyberete turisticky vděčnou lokalitu, zalíbíte se i online.

Podobně je na tom Prague Today, jen počty reakcí jsou ještě o něco vyšší. Praha je očividně vhodná lokalita. Zvlášť ve chvíli, kdy ji má značka přímo v názvu.

Jako tuzemský úspěch uznáváme i počin Universal Music Slovakia, kteří přišli s fotkou z Metronome Festivalu. Nedosáhli sice žádných zvláštních čísel, ale zařadili se po bok výjimek, a to se taky cení.

Světově jsou (celkem předvídatelně) počty zhlédnutí a nadšení z vychytávky v jiných výšinách. Facebook nedávno zveřejnil pro letošek nejoblíbenější videa tohoto žánru. Vedou záběry s více než 18 miliony zhlédnutími, ke kterým možná pár desítek taky přidáte. My jsme vybrali pár ze seznamu a ještě další, které by fajnšmekr asi neměl přehlédnout.

Taková virtuální procházka po Times Square v New Yorku po blizardu, který po sobě zanechal obrovské množství sněhu, je totiž opravdu lákavá. Rozhodně v téhle virtuální verzi.

Aktuálně číslo tři z žebříčku nejoblíbenějších Facebooku. Pokud jste fanoušci Hry o trůny, tohle intro od nás máte jako předčasný vánoční dárek.

Nebo je vaše srdce u Disneho?

Pro takový National Geographic je 360° video lákadlem garantujícím stovky tisíc lajků a tisíce komentářů.

Líbí se nám ale i specifická témata ještě specifičtěji podaná. Co třeba přehlídka psů?

 

 

A co vy? Jakých 360° vás oslovilo?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Danny Macaskill, Peugeot a BBC

Na Tyinternety se vrátily po pauze memy, virály nesmí chybět samozřejmě také. Tenotkrát s novou parádou od Dannyho Macaskilla, s překvapivě vůbec ne špatnou reklamou na Peugeot, skvělé decentní promo na spuštění BBC Music a na závěr prank s kočičkou