Facebook 360° v Česku i ve světě: Jak zafungoval?

Skoro třičtvrtě roku umožňuje Facebook nahrávat a zobrazovat takzvaná 360° videa a asi měsíc už i fotky. Tedy ty, po kterých se uživatelé rozhlížejí “sami” – tím, jak pohybují mobilem nebo myší. Právě uvedení funkce u fotografií tuhle hračku s virtuální realitou pěkně rozšířilo. Není totiž nutné žádné zásadní vybavení – snímky pořídíte telefonem, nasdílíte na Facebook a ten se postará o zbytek. Jak toho značky zatím stihly využít?

O Češích se často říká, že s nadšením přijímají technologické novinky. Alespoň ty, které nevyjdou příliš draho. Užít si Facebook 360° je zadarmo. Značky jim ale příliš obsahu zatím neposkytují.

Ty, které se do novinky vrhly, ovšem úspěchy sklízejí. Třeba tyčinka Margot – žádný zvláštní love brand, speciální produkt a pochutina nemá ani nic společného s technologiemi. A přesto se jí pokus povedl. Stačí totiž málo – velké logo, léto a pěkné záběry. Za odměnu značka získala tisíc reakcí (dříve lajků), 300 tisíc zhlédnutí a přes 200 sdílení. Číslům ovšem pomohlo, že příspěvek byl sponzorovaný. Tenhle post je jeden ze tří 360°, které pro své fanoušky Margot na Facebooku a YouTube má. Příští týden má přibýt ještě čtvrtý.

Odvážně šel do novinky i řetězec KFC. Poměrně krátce po svém známém facebookovém přešlapu se mu podařilo zaplácnout zeď něčím daleko pozitivnějším. Úplně jednoduše, s žádnou zvláštní technologií či výjimečnou kvalitou fotky, dokonce se nemusel poohlížet ani po speciální scenérii. Stačí vyfotit pár lidí, přidat soutěž a hlavně možnost hýbat fotkou a na problémy na zdi je rázem zapomenuto. Přes 300 reakcí a pár desítek komentářů není tak silná reakce, ale poměr snaha/výkon hodnotíme jako pěkný.

Povedlo se i Blesku. Využil jedné z nejznámějších letních akcí, pěkného počasí i zajímavé scenérie, a vysloužil si tím tisícovku zhlédnutí.

Vizuálně zajímavou akci si vybral i Intel, který se spojil s BMX bikery, takže video možná spustíte víckrát.

Několik stovek reakcí a sdílení média Prague Morning svědčí o tom, že když si vyberete turisticky vděčnou lokalitu, zalíbíte se i online.

Podobně je na tom Prague Today, jen počty reakcí jsou ještě o něco vyšší. Praha je očividně vhodná lokalita. Zvlášť ve chvíli, kdy ji má značka přímo v názvu.

Jako tuzemský úspěch uznáváme i počin Universal Music Slovakia, kteří přišli s fotkou z Metronome Festivalu. Nedosáhli sice žádných zvláštních čísel, ale zařadili se po bok výjimek, a to se taky cení.

Světově jsou (celkem předvídatelně) počty zhlédnutí a nadšení z vychytávky v jiných výšinách. Facebook nedávno zveřejnil pro letošek nejoblíbenější videa tohoto žánru. Vedou záběry s více než 18 miliony zhlédnutími, ke kterým možná pár desítek taky přidáte. My jsme vybrali pár ze seznamu a ještě další, které by fajnšmekr asi neměl přehlédnout.

Taková virtuální procházka po Times Square v New Yorku po blizardu, který po sobě zanechal obrovské množství sněhu, je totiž opravdu lákavá. Rozhodně v téhle virtuální verzi.

Aktuálně číslo tři z žebříčku nejoblíbenějších Facebooku. Pokud jste fanoušci Hry o trůny, tohle intro od nás máte jako předčasný vánoční dárek.

Nebo je vaše srdce u Disneho?

Pro takový National Geographic je 360° video lákadlem garantujícím stovky tisíc lajků a tisíce komentářů.

Líbí se nám ale i specifická témata ještě specifičtěji podaná. Co třeba přehlídka psů?

 

 

A co vy? Jakých 360° vás oslovilo?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

The Oatmeal získal 850 tisíc na Teslovo muzeum (infografika)

Přes 20 tisíc lidí ze 102 různých států světa se zapojilo do sbírky na nákup bývalé laboratoře, kde své vynálezy testoval Nikola Tesla. Na vybrání 850 tisíc dolarů jim stačil jediný týden a sbírka se tak naplnila více než měsíc před vypršením limitu. Portál Indiegogo při této příležitosti vydal infografiku, kde shrnuje informace o kampani.
Přečtěte si více

Selfpromo: Co všechno se mohlo koupit místo přihlášek na Cannes Lions

Letos agentury z celého světa do Cannes Lions poslaly rekordních 35 765 přihlášek a pořadatelům tak poslali poměrně sympatických 18,5 milionu eur. Kreativní amsterdamské duo Michael & Sharif vytvořilo microsite, ve které hledá odpověď na to, co všechno by se s tolika penězi dalo dělat. Jasně, je to trochu levné, ale jako agenturní selfpromo je to geniální!