eBay zavádí personalizovaný feed a chystá sociální prvky

Nejen Facebook se v posledních dnech inspiruje Pinterestem, obrázková sociální síť ovlivnila i další službu, u níž bychom to čekali méně. Již 17 let fungující online aukce se rozhodla, že vyhledávání jejím uživatelům nestačí, a nasadila proto nový feed předmětů velmi připomínající právě nejznámější vizuální síť.

Zalogovaní uživatelé uvidí na základě své minulé aktivity na eBay a podle navolených kategorií stream předmětů, které by je mohly zaujmout. Společnost k tomuto kroku přistoupila proto, že 65 procent objemu nabídek na jejím webu stejně najde kupce za pevně stanovenou cenu. Zdá se tedy, že kontinuální nabídka zajímavých předmětů za pevné ceny by mohla uživatele zlákat k provedení více nákupů.

Feed předmětů na eBayi

Předměty v nabídkovém feedu lze rozkliknout a následně se ukáže jejich samostatná stránka, ze které je lze jak koupit, tak sdílet na sociální sítě (včetně Pinterestu). Feedy jsou prozatím pro všechny uživatele soukromé a eBay je bude zprovozňovat během následujících přibližně 100 dní. Kromě automaticky vložených položek si uživatelé mohou nastavit také preference toho, jaké typy předmětů chtějí sledovat. V plánu do budoucna je též umožnit sdílení celých feedů, takže je uživatelé budou moci zpřístupnit přátelům a naopak sledovat ty jejich. Bude také možné sdílet feedy veřejně, což pro společnosti a trendmakery přinese zajímavou možnost vytvořit feed, který budou moci sledovat jejich příznivci.

Protože eBay není primárně sociální sítí, ale místem pro nakupování, žádné ze sociálních prvků nebudou povinné. Slíbil to alespoň v rozhovoru pro Mashable prezident eBay Marketplaces Devin Wenig. Podle něj veškeré sdílení bude dobrovolně nastavitelné a využívání feedu žádným způsobem neovlivní současné nastavení soukromí uživatelů.

Jednotlivý předmět z feedu

Kromě feedů služba včera představila také vylepšené vyhledávání, které by mělo uživatele rychleji dovést tam, kam chtějí, a poprvé použila i nové logo. Společnost také zveřejnila aktuální statistiky, podle nichž má eBay 100 milionů aktivních uživatelů, z toho 25 milionů je aktivními prodejci, a ročně zprostředkuje obchody za 70 miliard dolarů. Mobilní aplikace již dosáhly na 100 milionů stažení a v jakémkoliv momentu je na eBay nabídka minimálně 350 milionů předmětů.

Via Mashable