EasyJet spouští prodej letenek po Facebooku

Po zavedení možnosti zpoplatnit události a spuštění speciálního platebního systému pro Facebook nyní v krátké době přichází další nástroj, který se tuto sociální síť snaží přetvořit na platformu pro přímé platby. A výjimečně se jako první nedočkají jen Američané, ale i my, obyvatelé kontinentální Evropy. Letecká společnost EasyJet totiž oznámila, že v blízké době chce umožnit nákup letenek bez toho, aby uživatel musel opustit svůj facebookový profil.

Sociální dovolená

EasyJet tímto způsobem zásadně rozšiřuje fungování své dosavadní aplikace Holiday Planner, která v současnosti uživatelům Facebooku umožňuje kordinovat plánování zahraničních cest, porovnávat ceny dovolených a vzájemně se zvát na turistické akce. Dosud nicméně tento způsob propagace sloužil jen jako propracované lákadlo na domovskou stránku společnosti, kde pak bylo potřeba provést konkrétní objednávky.

Poté, co se aktivní marketingová přítomnost na sociálních sítích stala pro většinu podniků samozřejmostí a nutností, se zřetelně posouváme do další fáze. Od propagace vlastní značky a přirozeného firemního webu se důraz přesouvá k poskytnutí všech klíčových služeb přímo na síti samotné a ke zjednodušení celého procesu. Navíc se tak do jisté míry může posilovat i důvěryhodnost, neboť potencionální zákazník není přesměrován na neznámou stránku, která by ho mohla odradit. Na druhou stranu je to však zbraň dvojsečná, neboť řada lidí by s utrácením vysokých částek přes Facebook naopak mohla mít problém.

Další zisky pro modrý moloch

Počínající boom facebookových e-shopů by se mohl stát významným zdrojem příjmů i pro síť samotnou, pokud se rozhodne finanční toky nějakým způsobem zpoplatnit. Že to dobře umí dokázala už mnohokrát a například ze služby Facebook Credits, která slouží k nákupu virtuální měny do populárních her typu FarmVille, plyne do kasičky Facebooku plných 30 procent z každé transakce. A to už je bakšiš, který by rozvášnil i arabského trhovce.

Via TNW