E-book: Proč počet Like na Facebooku už nehraje roli

Bývaly doby, kdy bylo rozšiřování fanouškovské základny na Facebooku hlavním cílem většiny kampaní. Facebook se ale změnil a Likes již nejsou ani zdaleka tak důležité, jako kdysi bývaly. To a mnohem víc řeší zajímavý e-book z dílny společnosti ShortStack.

Why Every Business Needs to Stop Obsessing About Facebook Likes je název nového e-booku společnosti ShortStack, věnovaného diskuzi kolem významu počtu Likes na fanouškovské stránce na Facebooku. E-book se zabývá především nebezpečími, která vzhledem ke změnám algoritmů největší sociální sítě přináší přílišná koncentrace na získávání nových fanoušků, oproti preferenci jiných, přínosnějších cílů a metod sociálního marketingu.

Publikace se obšírně zabývá hlavně tématem Like-gatingu (znamenající přístup k obsahu až po tom, co uživatel dá stránce Like). Proč? Jedná se o metodu, která před pouhými několika lety byla tak široce používaná pro rozšiřování fanouškovské základny, že se jí na Facebooku nevyhnul prakticky nikdo. ShortStack v e-booku důsledně vysvětluje, proč Like-gating v dnešní době majitelé stránek nejen nepotřebují, ale je pro ně dokonce vysloveně nebezpečný. Zároveň radí aplikaci jiné metody, vcelku trefně nazvané give-to-get.

Kompletní obsah publikace obnáší tyto kapitoly:

  • How Forcing Users to Like Your Page — aka Like-Gating — Can Hurt Your Business
  • How to Combat the Challenges of Like-Gating
  • The Danger of Like-Gating on Mobile
  • How to Create Awesome Action-Gated Apps to Collect Valuable Data
  • 3 Facebook Metrics That Are Way More Important Than Your Like Count

Pokud byste si knihu rádi prolistovali, můžete si ji stáhnout zde (po zadání jména a e-mailu se zobrazí tlačítko pro download). Celá publikace má pouze 24 stran malého formátu s grafickými prvky, a tak se nemusíte bát hromady nudného a těžce stravitelného textu.

Zajímá vás, jaké tři ukazatele považuje ShortStack za důležitější než celkový počet Likes, ale nechce se vám e-book stahovat a číst? Více se soustředit na ukazatele People Engaged, Total Reach a External Referrers. Abychom byli kompletní, musíme na tomto místě připomenout také stále skvělé, byť  několik měsíců staré, pojednání Jona Loomera o ne/významnosti dosahu na Facebooku, které obrázek výborně doplňuje o význam statistiky Reach pro majitele stránek.

A jaké statistiky byste ostatním ke sledování na základě svých praktických zkušeností doporučili vy sami? Kryjí se vaše doporučení s názorem marketérů ze ShortStacku, nebo vidíte klíčové ukazatele výkonnosti jinde?

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co znamená nový news feed pro firemní komunikaci na Facebooku

Facebook včera představil největší změny v news feedu za celou dobu jeho existence. Protože v několika ohledech jde o změny skutečně zásadní, bylo by mylné se domnívat, že způsob, jakým značky na sociální síti komunikují, novinka nijak neovlivní. Pojďme společně zauvažovat nad tím, co se změní a na co je třeba se připravit.
Přečtěte si více

New Media Inspiration: Sociální média, glitch, kyberpunk i pornografie

Ostře sledovaný druhý ročník konference New Media Inspiration se tentokrát soustředil hlavně na data, naše oblíbená sociální média se ale ke slovu dostala také. Co ještě dělají značky špatně, jak se (ne)chovat a jaké nové kampaně byly úspěšné? No a k tomu jsme našli a zaznamenali ještě pár velmi zajímavých zpestření...