Why Every Business Needs to Stop Obsessing About Facebook Likes je název nového e-booku společnosti ShortStack, věnovaného diskuzi kolem významu počtu Likes na fanouškovské stránce na Facebooku. E-book se zabývá především nebezpečími, která vzhledem ke změnám algoritmů největší sociální sítě přináší přílišná koncentrace na získávání nových fanoušků, oproti preferenci jiných, přínosnějších cílů a metod sociálního marketingu.
Publikace se obšírně zabývá hlavně tématem Like-gatingu (znamenající přístup k obsahu až po tom, co uživatel dá stránce Like). Proč? Jedná se o metodu, která před pouhými několika lety byla tak široce používaná pro rozšiřování fanouškovské základny, že se jí na Facebooku nevyhnul prakticky nikdo. ShortStack v e-booku důsledně vysvětluje, proč Like-gating v dnešní době majitelé stránek nejen nepotřebují, ale je pro ně dokonce vysloveně nebezpečný. Zároveň radí aplikaci jiné metody, vcelku trefně nazvané give-to-get.
Kompletní obsah publikace obnáší tyto kapitoly:
- How Forcing Users to Like Your Page — aka Like-Gating — Can Hurt Your Business
- How to Combat the Challenges of Like-Gating
- The Danger of Like-Gating on Mobile
- How to Create Awesome Action-Gated Apps to Collect Valuable Data
- 3 Facebook Metrics That Are Way More Important Than Your Like Count
Pokud byste si knihu rádi prolistovali, můžete si ji stáhnout zde (po zadání jména a e-mailu se zobrazí tlačítko pro download). Celá publikace má pouze 24 stran malého formátu s grafickými prvky, a tak se nemusíte bát hromady nudného a těžce stravitelného textu.
Zajímá vás, jaké tři ukazatele považuje ShortStack za důležitější než celkový počet Likes, ale nechce se vám e-book stahovat a číst? Více se soustředit na ukazatele People Engaged, Total Reach a External Referrers. Abychom byli kompletní, musíme na tomto místě připomenout také stále skvělé, byť několik měsíců staré, pojednání Jona Loomera o ne/významnosti dosahu na Facebooku, které obrázek výborně doplňuje o význam statistiky Reach pro majitele stránek.
A jaké statistiky byste ostatním ke sledování na základě svých praktických zkušeností doporučili vy sami? Kryjí se vaše doporučení s názorem marketérů ze ShortStacku, nebo vidíte klíčové ukazatele výkonnosti jinde?