Dorsey: Vstup na burzu nesmí být váš cíl a my na něj ani nemyslíme

Ačkoliv jsou spekulace o tom, že Twitter připravuje svůj vstup na burzu, v poslední době v módě, nic takového se prý nechystá. Podle Jacka Dorseyho, jednoho ze spoluzakladatelů služby, se nad tím v Twitteru dokonce ani nepřemýšlí.

Twitter a jeho vstup na burzu by v oblasti startupů a o to víc těch sociálních byl bezpochyby událostí roku, pokud ale lze věřit Jacku Dorseymu, spoluzakladateli služby a členovi jejího představenstva, nic takového se nechystá. Zatímco novináři spekulují o tom, že tažení Twitteru za tvorbou příjmů je přípravou pro vstup na burzu, ve vedení Twitteru se o IPO prý vůbec nepřemýšlí, o to méně, aby se k němu společnost připravovala.

“Hodně lidí o tom přemýšlí, jako kdyby šlo o cíl, jde ale o milník,” řekl Dorsey agentuře Bloomberg. “Pokud o tom přemýšlíte jako o cíli, pak k němu spěcháte, a když ho docílíte, tak zastavíte. To ale není způsob, jak vytvořit nadčasovou společnost.”

Twitter je aktuálně oceňován v rozmezí 9 a 11 miliard dolarů, a to podle posledního uskutečněného obchodu ve výši 80 milionů dolarů z počátku roku, který by celou společnost oceňoval právě na 9 miliard. Je ale otázka, jak by si Twitter jako veřejná společnost vedl, konkurenční Facebook se krátkodobě propadl na pouhou polovinu ceny, za kterou vstupoval na burzu – a stále nedosahuje cen svých akcií z doby před tím, než se rozhodl první veřejnou emisi akcií provést. Jedinou světlejší rybou v rybníce sociálních médií je profesionální LinkedIn, o kterém se sice nemluví tolik, jako o některých konkurentech, pro své investory ale znamená velmi dobrou investici, když jeho akcie od vstupu na burzu dlouhodobě stále posilují.

Podobně jako Facebook, i Twitter neustále představuje nové reklamní produkty a služby (bohužel prozatím nedostupné v naší části světa). V příštím roce by společnost chtěla vygenerovat alespoň miliardu dolarů příjmů. Na tom, aby se to podařilo, v současnosti pilně pracuje.

Via Bloomberg, cnet

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejúspěšnější povodňové příspěvky velkých českých stránek na Facebooku

Tvůrci české služby ZoomSphere se podívali na data největších českých stránek na Facebooku a na to, jak pracují s tématem povodní jejich social media manažeři. Mimo jiné s cílem zjistit, kdo se snaží na tématu pouze lacině přiživit, kdo balancuje na tenké hraně černého humoru, kdo vybízí k solidárnosti, kdo se snaží pomoci v rámci svých možností a podobně. A samozřejmě - jak na tyto posty reagují samotní fanoušci stránek.