Do Facebooku teče nejvíc marketingových prostředků, má nadále růst

Když se řekne marketing v sociálních médiích, mnoho lidí si vybaví Facebook. Není to náhodou, největší sociální síť je v oboru rozhodně jasnou jedničkou. Podle očekávání profesionálů má také největší potenciál k dalšímu růstu.

Prostředky investované do sociálních médií budou i nadále růst, a to i přesto, že jejich přínos není jasný, a mnoho lidí nad ním stále pochybuje. To je v kostce závěr z nové studie BI Intelligence, která se zabývá sociálními médii.

Podle studie, která čerpala z dalších děl publikovaných v posledních týdnech a měsících, se podíl sociálních médií na marektingových rozpočtech stále drží mezi 1 a 10 procenty. To je relativně málo, a dává to digitálním sociálním kanálům velký prostor k dalšímu růstu.

Většina z těchto prostředků je investována do Facebooku, zhruba 57 procent. Po 13 procentech jde do Twitteru a YouTube. Ostatní sociální sítě a média se dělí o pouhých 17 procent trhu. Uvedená čísla jsou poněkud překvapivá i proto, že jen 32 procent marketérů věří, že prostředky investované do Facebooku jsou využity efektivně a 41 procent si efektivitou není zcela jisto.

Vysvětlením pro tuto diskrepanci by mohlo být, že Facebook mezi sociálními médii jako jeden z mála nabízí inzerentům velký záběr potenciálního publika. S uživatelskou základnou dosahující v západních zemích až 50 procent populace je jedním z nejefektivnějších online médií pro oslovení široké veřejnosti.

Facebooku také marektingoví profesionálové nejvíc věří, pokud jde o další růst. Dokládá to průzkum od The Creative Group, provedený mezi manažery z řad marketingových profesionálů z firem a agentur. Otázka pro telefonicky oslovené respondenty zněla, zda očekávají, že se v následujícím roce zvýší marketingové investice firem do uvedených sociálních sítí. Nejméně profesionálů očekávalo, že by firmy zvyšovaly prostředky věnované zviditelnění na Instagramu.

Zvýšení Snížení Beze změn Nevím /
bez odpovědi
Facebook 62%   6% 30% 2%
LinkedIn 51%   4% 42% 3%
Google Plus 50%   7% 41% 2%
Twitter 48% 12% 37% 3%
YouTube 40% 12% 46% 2%
Pinterest 35% 12% 46% 6%
Instagram 32% 13% 48% 7%

 

Jak ukazuje tabulka, trojici nejvlivnějších sociálních sítí podle představ profesionálů doplňují LinkedIn a Google+.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Všechny podstatné změny na Facebooku za poslední měsíc

Marketing na Facebooku má sám o sobě svá úskalí, na která je třeba dávat pozor. Situaci ale dále komplikuje to, že se neustále průběžně mění, jak se vedení snaží přizpůsobovat tomu, co podle něj chtějí uživatelé, a co zároveň společnosti přinese největší příjmy. Proto přinášíme stručný přehled toho, co se změnilo během měsíce března, a podobné shrnutí přineseme každý měsíc.
Přečtěte si více

Světu už vévodí jen pět sociálních sítí, Facebook vede ve 127 zemích

Jak Facebook pokračuje ve svém tažení za světovou nadvládou, lokální konkurence menších sociálních sítí se snižuje. Od roku 2009, kdy Vincenzo Cosenza začal publikovat mapu dominantních sociálních sítí ve světě, se počet sítí, které v některé zemi byly nejsilnější, snížil ze 17 na pouhých pět. Jediným, kdo na jejich úkor posiloval, je přitom právě Facebook.