Digitální deníky AVG: Mají mladí Češi kostlivce ve skříni?

V pořadí již šestý díl zajímavého seriálu studií o chování spotřebitelů na internetu z dílny AVG nese název Digitální kostlivec ve skříni. Zabývá se způsobem, jak internet a sociální sítě využívá mladá generace lidí ve věku 18 až 25 let, a to s ohledem na to, jak jejich současné chování může ovlivnit jejich budoucnost.

Mladá generace sice na internetu vyrůstala, podle nejnovější studie AVG to ale ne vždy znamená, že tito lidé vědí, jak s ním zacházet, aby nepoškodili svou budoucnost. Jedná se především o veřejné publikování na sociálních sítích, o přístupnost soukromých příspěvků pro kolegy či dokonce šéfa, především těch, kde se o zaměstnavateli nevyjadřují zrovna lichotivě, či nekontrolovatelné šíření fotek uživatele, které z internetu již sám nedokáže dostat. A jak dopadli v rámci studie Češi ve věku od 18 do 25?

  • Téměř třetina českých uživatelů on-line sociálních sítí (32 %) přiznává, že jsou na internetu přístupné nějaké jejich nevhodné fotografie (bez ohledu na to, zda jsou na nich označeni nebo ne).
  • Téměř polovina respondentů (48 %) by některé své fotografie přístupné na internetu ráda odstranila.
  • Pouze pěti procentům mladých Čechů se někdy stalo, že byli během nějakého pohovoru (při přijímání do školy nebo do práce) dotazováni na své on-line příspěvky.
  • 30 procent českých uživatelů sociálních sítí má mezi svými přáteli na Facebooku svého šéfa (na příklad ve Francii je to pouhých osm procent).
  • Více než tři čtvrtiny českých uživatelů internetu (78 %) mají své soukromí na Facebooku nastaveno tak, aby se k jejich informacím dostali pouze jejich přátelé (naproti tomu v Japonsku má svůj profil veřejně přístupný více než polovina uživatelů Facebooku – 53 %).
  • Co se týče nastavení soukromí mladých uživatelů Facebooku ve věku 18-25 let před jejich kolegy z práce, 70 % z nich nijak neomezuje, co mohou kolegové vidět a co ne. 30 % respondentů před svými kolegy některé obsahy naopak schovává.
  • 57 % českých uživatelů Facebooku někdy zpětně smazalo nějaký obsah nebo informace, které považovali za trapné (např. ve Španělsku se toto někdy stalo pouhým 20 % respondentů).
  • Třetina českých uživatelů Facebooku má ve svém zaměstnání omezený přístup na sociální sítě či jiné internetové stránky (naproti tomu ve Francii je to téměř polovina – 45 %).
  • Čtyřicet procent těch uživatelů internetu, kteří mají ve svém zaměstnání nějaká omezení týkající se přístupu na sociální sítě či jiné internetové stránky, navštěvuje tyto stránky během pracovní doby pomocí svého mobilního zařízení (v některých zemích, jako je USA či Anglie, porušuje tento zákaz dokonce téměř 60 % uživatelů).
  • 12 procent českých uživatelů sociálních sítí někdy zveřejnilo něco špatného o svém šéfovi nebo o společnosti, ve které pracují.

How to be Facebook friends with the boss and keep your job

Studie od AVG ze série Digitální deníky mají tu výhodu, že nabízejí samostatná data i za Českou republiku. V minulosti jsme se podrobněji věnovali například překvapivým internetovým dovednostem dětí od 11 do 13 let (ty české dokonce kralují v používání smartphonů) a také tomu, jak čeští rodiče přistupují k užívání sociálních sítí.

 

Total
0
Shares
Další články