Deset zajímavých soutěží z facebookové historie

 

Soutěže na Facebooku jsou populárním marketingovým nástrojem, u kterého je stále co objevovat. Před měsícem jsme se hlouběji ponořili do jejich pravidel a přinesli užitečné tipy pro jejich realizaci, teď je na čase se trochu inspirovat. Podívejme se tedy, jak se na poli facebookových soutěží činí kreativci ve světě.

Zbavte se přátel, dostanete Whopper

S prvními ukázkovými soutěžemi se vraťme trochu do minulosti. Se originální myšlenkou přišla před dvěma lety také síť rychlého občerstvení Burger King. Vytvořila speciální aplikaci Whopper Sacrifice, kde lidé dostali kupon na Whopper zdarma po vymazání deseti lidí ze svého friendlistu. Kapaň měla obrovský ohlas a společnost Burger King ji mohla hrdě uzavřít sloganem: „Dokázali jste, že vaše láska k sendvičům Whopper je silnější než 232 566 přátelství.“ Co dodat…

Otagovaný kus nábytku je váš

Dnes už legendární je také kampaň společnosti IKEA, která před dvěma lety rozvířila švédské facebookové vody. Společnost vytvořila falešný profil, kam nahrávala fotky ze showroomů. Každý, kdo jako první otagoval konkrétní kus nábytku z kompozice, jej skutečně vyhrál. Přestože kampaň porušovala právě upravená pravidla, Facebook ji nikdy nezatrhl.

Navrhněte si svou pizzu, koblihu…

V minulosti se už několikrát objevila také snaha značek zapojit fanoušky do vytváření nových příchutí jídel či nápojů, byť třeba jen jako součást širší kampaně. Loni na jaře například vyhlásila americká společnost Papa John´s Pizza soutěž o nejlepší nový druh pizzy. Během několika týdnů lidé přidali přes šest tisíc návrhů. Soutěž o nejlepší koblihu také loni uspořádala značka Dunkin Donuts, která návrhy hodnotila nejen podle chuti, ale také podle originálního názvu a třeba i příběhu. Uznejte, že následující video dokáže i slovo „kobliha“ podat velkolepě.

…nebo vyberte příchuť nového nápoje

Dva roky zpátky hledala nejlepší příchuť pro svůj nový nápoj mezi facebookovými fanoušky také značka Mountain Dew, která patří do korporace Pepsi. Její zástupci vybrali padesát uchazečů, kterým poslali domů balíček se sedmi novými příchutěmi k vyzkoušení a požádali je o natočení videa z testování. Následně společnost vybrala tři nejúspěšnější příchutě a jejich fanoušky zformovala do tří týmů, jejichž cílem bylo co nejvíce zaujmout při propagaci své oblíbené příchutě. Přežít mohla jen jedna…

Briskní soutěž s briskním čajem

Se zajímavým podáním dnes již poměrně rozšířeného soutěžního konceptu přišel letos na přelomu roku výrobce čajů Lipton. Aby zpropagoval svůj nový čaj Lipton Brisk, vyzval své fanoušky ke sdílení stručných příběhů. Výherci se mohli těšit na DVD a Blue Ray s akčním filmem Machete. Celá akce byla podpořená skvělou animací zobrazující hlavního hrdinu filmu (herec Danny Trejo), jak vtipně a svižně vykládá svůj vlastní příběh.

Přes fotomontáž na skutečný zájezd

Dokonce i Komise pro evropský cestovní ruch se letos v červnu rozhodla podpořit cesty Američanů do Evropy právě facebookovou soutěží. Vyzvala je, aby vytvořili ve Photoshopu fotomontáž sebe na vysněném evropském místě, přičemž výherce získal cestu pro dva – kam jinam, než do Evropy.

Uhodněte, kdy autu dojde benzín, a je vaše

Norská agentura Try přišla nedávno se skvělým nápadem, jak zpropagovat nový model auta Volkswagen Golf Bluemotion, jehož hlavní výhodou je nízká spotřeba. Agentura naplánovala autu trasu po norské silnici E6 spojující Oslo s dalekým severem. Soutěžním úkolem pro facebookové fanoušky bylo uhodnout, kolik kilometrů auto ujede, než mu dojde benzín. Chytrý způsob, jak lidi donutit seznámit se se všemi detaily nového auta. Ten, kdo tipl počet ujetých kilometrů nejblíž k číslu 1570, je dnes už spokojeným majitelem tohoto vozu.

Staňte se králem s Coca Colou

Za zmínku stojí také povedená kampaň od společnosti Coca Cola, jejímž cílem bylo podpořit recyklaci plastových lahví v Izraeli. Společnost označila na deset tisíc kontejnerů na PET lahve jako Facebook Places a nejaktivnější recyklující byl vyhlášen králem. Více v našem dřívějším článku.

Soutěž o nejvtipnější inzerát

Švédský inzertní portál Blocket pro změnu vsadil na skandinávskou oblibu humoru. Vyzval uživatele Facebooku, aby umisťovali co nejvtipnější inzeráty. Nemohlo jít o úplné výmysly, protože je uživatelé museli doložit vlastní ilustrační fotografií. Ze dvaceti finalistů potom nejvtipnější kousek volili sami uživatelé. Vyhrál inzerát, kde prodávající nabízel Volvo, které si jeho kupující musí vytáhnout z příkopu. Facebooková stránka společnosti Blocket získala během pouhých 18 dní přes 30 tisíc nových fanoušků.

Nej fotky všeho možného

Klasikou už jsou soutěže o různé nejoriginálnější, nejlepší a nejúžasnější fotky. Nedávno například vyzvala kosmetická společnost Maybelline své fanynky, aby posílaly obrázky svých rudě namalovaných rtů. Připomeňme i facebookovou soutěž o nejkrásnější miminko od společnosti Johnson´s Baby Canada, kterou jsme zmiňovali už v červnu. Přestože společnost tato kampaň v podstatě nic nestála, zájem o několik minut miminkovské slávy byl obrovský – fanouškovská základna se v krátké době ztrojnásobila.