Deset nejoblíbenějších míst z Facebook Places

Data od společnosti Wildfire, tvůrce softwaru pro sociální média, jsou poměrně zajímavou výpovědí i přesto, že jsou především seznamem velkých amerických letišť. Zarážející je například fakt, že mezi první desítkou míst, odkud se lidé do geolokační služby Facebook Places nejčastěji přihlašují, je i hlavní sídlo samotného Facebooku, kam moc návštěvníků nezavítá.

Podle údajů Wildfire je první desítka následující:

  • 1. Mezinárodní letiště Chicago O’Hare – 219 000 přihlášení
  • 2. Mezinárodní letiště San Francisco – 211 000 přihlášení
  • 3. Disneyland – 206 000 přihlášení
  • 4. Mezinárodní letiště Hartsfield – 167 000 přihlášení
  • 5. Newyorské Times Square – 131 000 přihlášení
  • 6. Mezinárodní letiště Denver – 129 000 přihlášení
  • 7. Hlavní sídlo společnosti Facebook, Palo Alto – 114 000 přihlášení
  • 8. Mezinárodní letiště Seattle-Tacoma – 105 000 přihlášení
  • 9. Mezinárodní letiště Philadelphia – 104 000 přihlášení
  • 10. Mezinárodní letiště Boston Logan – 84 000 přihlášení

Porovnání s Foursquare

Ano, uvedená čísla jsou vysoká. Jejich půvab nicméně poněkud bledne, když je porovnáme s údaji konkurenční služby Foursquare, což udělala společnost Fast Company. Uživatelská základna Foursquare je jen necelých deset milionů, kolik uživatelů má Facebook Places není známo – při celkovém počtu 700 milionů uživatelů Facebooku lze ale předpokládat, že jich bude výrazně více. Obě služby přitom v současnosti mají přibližně stejný celkový objem uživatelských přihlášení.

Kolik přihlášení tedy zaznamenala služba Foursquare na zmíněných místech, která drží čest v první desítce Facebook Places?

  • 1. Mezinárodní letiště Chicago O’Hare – 214 000 přihlášení
  • 2. Mezinárodní letiště San Francisco – 258 000 přihlášení
  • 5. Newyorské Times Square – 51 000 přihlášení
  • 10. Mezinárodní letiště Boston Logan – 66 908 přihlášení

Pro geolokačně zaměřený newyorský startup jde o hodně vysoká čísla, která mohou vypovídat o tom, že uživatelé preferují čistě geolokační službu spíše než Facebook Places spadající pod populární sociální síť.

Lze říci, že na rozdíl od uživatelů služby Foursquare bude procento uživatelů Facebooku využívajících Facebook Places poměrně nízké. Zdá se, že ani různé denní dealy nejsou dostatečnou motivací pro uživatele Facebooku, aby si podobnou aplikaci osvojili.

Via RWW