Desatero komunikace v sociálních médiích

Plná verze je k vidění zde. Volný krácený překlad následuje.

1. Ptejte se
Nejprve pečlivě zvažte, zda a jak sociální média pro komunikaci využít. Nezačínejte s nimi jen proto, že je to módní.

2. Připravte se
Připravte se na všechno. Ne všechny ohlasy budou pozitivní a ne vždy budete pochopeni či interpretováni tak, jak jste si představovali.

3. Plánujte
Stejně jako v offline kampaních je třeba si stanovit jasné cíle a strategii, jak směřovat k jejich naplnění. Jen tak sevyhnete chaosu a budete efektivní.

4. Monitorujte
Bez ohledu na to, jaká média jste si vybrali pro aktivní komunikaci, monitorovat byste měli všechna. Ohlasy na vaši kampaň se nebudou omezovat na okruh médií dle vašeho výběru.

5. Buďte přirození
Stanovte si jasné hranice, rámec komunikace, a v těchto mantinelech zůstaňte přirození. I když komunikujete za společnost, dejte do toho kousek sebe a svého naturelu.

6. Nebuďte jednosměrní
Sociální média jsou o komunikaci. Pokud jen chrlíte vlastní obsah a nestaráte se o reakce ostatních, ztrácíte čas.

7. Reagovat nemusíte vždy
Ani v prostředí sociálních médií nemusíte reagovat na všechno, stejně jako v offline světě. Pokud je konverzace vedena nevhodným tónem, ostatní pochopí, že se jí neúčastníte.

8. Bavte
Našli jste zajímavý obsah? Sdílení odkazů a doporučení je přesně to, co ve světě sociálních médií frčí. Ovšem všeho s mírou.

9. Myslete v kontextu
Sledujte kontext, ve kterém v různých cílových skupinách mohou být vaše sdělení vnímána.

10. Vyhodnocujte
Sledujte, jak si vedete, jaké jsou ohlasy a dopady vaší komunikace. Ve světle zpětné vazby korigujte své nástroje, zdroje, sdělení i strategii.

Za sebe bych dodal pravidlo 11, které se vlastně táhne jako červená nit několika již zmíněnými: bavte i sebe. Dejte sociálním médiím čas, aby vás opravdu chytla a aby vaše účast v nich byla zábavná i pro vás osobně. Na vašich výsledcích se to projeví.