Deník českého social gaming developera: Facebook Credits

Uplynulé dny přinesly do naší facebookové hry Bzoonk Bar hned několik dalších zajímavých novinek. Tou zdaleka nejzajímavější je však implementace univerzální měny Facebook Credits. Pojďme se proto na Credits podívat podrobněji z trochu jiné perspektivy.

Disclaimer: Autor článku je vydavatelem serveru Tyinternety.cz a současně spolumajitelem start-upu Falanxia.

Co jsou Facebook Credits?

O tom, co jsou Facebook Credits, jak fungují, kde se s nimi dá platit, a jaké s nimi má Facebook plány, jsme už psali několikrát, ale pokusíme se to ještě jednou ucelit. Facebook Credits jsou univerzální virtuální měnou používanou aktuálně ve většině největších sociálních her. Za Credits si lze buď dobít virtuální měnu uvnitř dané hry, nebo s nimi v některých hrách přímo nakupovat virtuální zboží bez jakéhokoli dalšího mezikroku.

Credits je možné nabít prostřednictvím mnoha platebních metod: přes platební kartu, PayPal nebo přes SMS. Facebook uvádí, že různých možností je již 85 a například v USA se Credits dají dobíjet i v některých kamenných obchodech. Aktuální výši vašeho Facebook Credits konta si můžete vždy zkontrolovat v tzv. Games Dashboardu.

Credits se přepočítávájí v poměru $0,1 = 1 Facebook Credit, jedinou výjimkou je platba přes mobil, kdy se cena zdvojnásobuje, protože Facebook evidentně nezajímají dodatečné poplatky mobilním operátorům. Ze všech transakcí, které přes Facebook Credits projdou, si Facebook účtuje 30 % za zprostředkování.

Jak se Credits začlenily do herního světa

Minulý týden konečně přišlo dlouho očekávané zpřístupnění Credits většímu počtu menších vývojářů a dá se očekávat, že stovky her se tak v nejbližších dnech rozšíří na řádově tisícovky. A jak už zaznělo na začátku, jsme hrdí na to, že jedním z vývojářů v této druhé vlně rozšiřování jsme se stali i my ve Falanxii.

Výhody Facebook Credits

Na dubnové oficiální Facebook konferenci f8 Mark Zuckerberg sám vysvětloval, proč jsou Credits tak výhodné pro všechny strany (pro Facebook, pro vývojáře i pro hráče): “To, že by tu měla být pouze jedna měna, má svůj smysl. Když budu hrát třeba hru od CrowdStar, kde si pořídím kredity, nemůžu s nimi jít hrát něco od Zyngy, což není moc pohodlné. Jeden z největších problémů s prodejem virtuálního zboží je to, že zákazník musí pokaždé znovu sáhnout po kreditní kartě. Pokud místo současného stavu bude jen jedna univerzální měna a jeden obchod s ní, vydělají tím uživatelé i developeři.” (více viz.: Facebook má novou strategii jak z Credits udělat jedinou měnu)

Kromě toho jsou Facebook Credits výhodné samozřejmě díky samotné podpoře Facebooku – ten věnuje nemalé úsilí na jejich popularizaci (nedávno např. každý uživatel získal 20 Credits na svůj účet, aby si výhody nové univerzální měny mohl vyzkoušet na vlastní kůži) a zároveň propagaci her, které na novou měnu přejdou.

Nevýhody Facebook Credits

Třicetiprocentní marže byla jedním ze základních problémů, který Facebook s největšími vývojáři musel řešit. Dříve také všechno nasvědčovalo tomu, že Facebook bude chtít novou měnou nahradit mezi vývojáři tak oblíbenou druhou premium měnu. U většiny her (my nejsme výjimkou) si totiž hráč nekupuje přímo virtuální předměty, ale dobíjí si vlastní premium konto, ze kterého až posléze nakupuje cokoliv ve hře. Premium měna je jedním z významných taháků developerů k propagaci hry a dalšímu odměňování hráčů. V Bzoonk Baru například aktuálně běží soutěž o nejhezčí screenshot baru a vítězové si odnesou právě naše virtuální premium peníze. Naštěstí Facebook od tohoto nápadu odstoupil.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Digitální deníky AVG: Mají mladí Češi kostlivce ve skříni?

V pořadí již šestý díl zajímavého seriálu studií o chování spotřebitelů na internetu z dílny AVG nese název Digitální kostlivec ve skříni. Zabývá se způsobem, jak internet a sociální sítě využívá mladá generace lidí ve věku 18 až 25 let, a to s ohledem na to, jak jejich současné chování může ovlivnit jejich budoucnost.
Přečtěte si více

Startupové prostředí dospívá, proto začalo zajímat i banky, říká šéf J&T Ventures

Rizikový fond J&T Ventures nedávno oznámil první dvě investice za celkem téměř 20 milionů korun a co nevidět oslaví své první narozeniny. Na spadnutí jsou další dvě investice do firem s českými zakladateli a ještě letos by mělo být jasno také o osudu chystaného navazujícího fondu, který má být ještě větší než ten aktuální s téměř 70 miliony korun.