Dárková aplikace Karma je druhá největší akvizice Facebooku

Karma je poměrně zajímavá aplikace, která se snaží využít možností mobilních telefonů a sociálních sítí pro zdokonalení procesu, jak se lidé vzájemně obdarovávají. Uživatel nejprve musí aplikaci udělit přístup ke svému Facebook účtu, ze kterého dokáže Karma vytáhnout příležitosti, které se obvykle váží k dávání dárků. Bude tak neustále monitorovat, kdo z přátel má narozeniny, kdo se oženil, komu se narodilo miminko, sehnal novou práci nebo ukončil školu. K těmto příležitostem samozřejmě umožní snadno a rychle poslat danému člověku dárek.

To ale zdaleka není všechno, Karma totiž na základě aktivity obdarovaného, jeho zájmů a podle povahy události vytipuje ze svého katalogu návrh na předmět, který je v dané situaci nejvhodnějším dárkem. Jak moc takový návrh může být přesný je samozřejmě otázka, to ale u některých dárků aplikace řeší zcela specifickým způsobem a nechá obdarovaného, aby si dar přizpůsobil.

Karma

Aplikace pak vybere dárek, k němu připojí blahopřání či jiný vzkaz a to vše odešle přímo obdarovávanému. Ten má u předmětů, kde je to možné, příležitost si je přizpůsobit (například změnit barvu), u některých dárků pak má možnost zvolit místo doručení dárku raději peněžní hotovost. Vždy ale musí vyplnit adresu, na kterou má Karma dárek odeslat, aby se s jejím sháněním nemusel obtěžovat dárce.

Co Facebook s Karmou plánuje je otázka, podle blogu startupu to nicméně vypadá, že stejně jako Instagram bude služba i nadále fungovat v současné podobě. Pokud by se podařilo pojmout sociální obdarovávání za správný konec, mohlo by to Facebooku v tolik problémové mobilní oblasti přinést zase nějaké ty příjmy navíc. Za zmínku stojí, že akvizice nepotěšila ostatní dárkové aplikace, které využívají pro svoje služby Facebook – obávají se, že jim sociální síť jejich další vývoj bude nyní komplikovat.

Via BI, BW