Další Obamova tajná zbraň. Volby prý pomohla vyhrát mobilní reklama

Proklikovost od tří do 19,5 procenta je pro většinu zadavatelů reklamy naprostým snem. Právě těchto hodnot ale prý dosahovala jedna ze součástí dost možná největší marketingové kampaně v historii, tažení prezidenta Obamy za znovuzvolením. Když začal na přelomu října a listopadu tohoto roku, jen několik posledních týdnů před volbami, posilovat Mitt Romney, musel Obamův tým zakročit, aby svůj nadějný volební náskok zase neztratil. Na základě dat, která měl pro rozhodování k dispozici, se rozhodl pro mobilní reklamu, a podle šéfky digitální sekce Obamova týmu Shannon Lee se rozhodnutí zúročilo.

Výše zmíněné proklikovosti dosáhly videospoty, které byly v rozhodujících státech Ohio, Michigan, Nevada, Iowa, na Floridě a v Coloradu zaměřeny na mladé hispánské ženy. Zacílen byl jak mobilní web, například přes stránky serverů Cincinnati Enquirer, Detroit Free Press, Las Vegas Review-Journal, Des Moines Register, Miami Herald a Denver Post, tak mobilní aplikace, v tomto případě tým investoval například do reklamy v aplikacích od CNN, The Weather Channel, Associated Press a Pandory.

Zatímco v ostatních marketingových aktivitách se Obamův tým obvykle snažil voliče přesvědčit, aby prezidentovi také na kampaň přispěli finančně, mobilní reklama se soustředila čistě na získávání jejich hlasů. Efekt byl pozitivní, nárůst počtu hlasů podporujících Romneyho ustal a Obama ve volbách přesvědčivě zvítězil. Nelze než předpokládat, že vzhledem k rostoucí úloze mobilního webu a aplikací bude mobilní reklama hrát i v budoucnu na politických kolbištích stále větší a silnější roli. Ohromný technologický posun je nakonec znát i u samotného Obamy – zatímco letos bodoval na mobilech videem, před čtyřmi lety zde jeho nejsilnější zbraní byly obyčejné SMS zprávy.

Via AW