Čtyřicet procent času na sociálních sítích trávíme na displejích mobilů

O přesunu uživatelů sociálních sítí k mobilním telefonům se v současnosti hodně mluví. Facebook tento přesun donutil po vstupu na burzu začít urychleně řešit mobilní reklamu, kterou do té doby vůbec neměl (a úspěšně). Přesun pocítil i Twitter, ten měl ale jistou výhodu. Byl totiž už od začátku zamýšlen jako mobilní služba. Kratší statusy byly sice vymyšleny kvůli SMS zprávám, rozhodně se ale hodí i na moderní chytré telefony.

Jak na tom jsou další velké sítě? A jaká přesně jsou čísla? BI Intelligence zvěřejnilo povedený graf, jako upoutávku ke své nové studii, zaměřené na reklamu na sociálních sítích:

Jde sice o americkou návštěvnost, to ale v tomto případě není až tak důležité. Zkušenosti ukazují, že vývoj v USA většinou předznamenává i vývoj v Evropě. Na starém kontinentě je trochu jiné rozložení sil, pokud jde o popularitu různých sociálních médií. Například Pinterest tu zdaleka nedosahuje takové penetrace, jako za mořem a ani Twitter u nás není zrovna masová služba. Všeobecný posun k mobilní návštěvnosti sociálních sítí je ale patrný i tady. BI Intelligence uvádí, že v průměru americká mobilní návštěvnost sociálních sítí zprostředkovává skoro 40 procent všech přístupů k nim.

S mobilní návštěvnosti roste také důležitost tzv. nativní reklamy. Jde o reklamu, která co nejvěrněji kopíruje běžný obsah sociálních sítí, aby do jejich prostředí co nejlépe zapadala. Například jde o zvýhodněné tweety a trendy na Twitteru (Promoted Tweets, Promoted Trends). V případě Facebooku se týká zvýhodněných příspěvků (Promoted Posts), či placených příspěvků s odkazem (Page Post Link Ads). Nativní reklama je samozřejmě přístupná na desktopech i mobilech. Ukazuje se ale, že se svou nenápadností a malou rušivostí je ideální právě pro omezený prostor na mobilních displejích.

Facebooku se převážně nativní reklamou podařilo loni vykřesat z mobilního prostředí 11 procent svých celoročních reklamních příjmů. Spustil je přitom až během léta. Posuzováno průběžně, měla největší sociální síť na konci roku z mobilů skoro čtvrtinu všech tržeb z reklamy.

Twitter zase již dlouhou dobu uvádí, že jeho mobilní příjmy pravidelně překonávají ty z počítačů. Málokdo přitom očekává něco jiného, než že mobilní využití sociálních sítí, stejně jako jejich mobilní příjmy, bude v budoucnu i nadále stoupat. Spolu s nimi bude přibývat i čistě mobilních služeb, jako jsou Foursquare a Instagram. A my budeme všichni mobilní.