Čtyřicet procent času na sociálních sítích trávíme na displejích mobilů

Přesun uživatelů k chytrým telefonům má na svědomí i změnu způsobu, jak navštěvují sociální sítě. Ty největší a nejpopulárnější mají i přes polovinu mobilních přístupů. Tvrdí to nová studie od BI Intelligence.

O přesunu uživatelů sociálních sítí k mobilním telefonům se v současnosti hodně mluví. Facebook tento přesun donutil po vstupu na burzu začít urychleně řešit mobilní reklamu, kterou do té doby vůbec neměl (a úspěšně). Přesun pocítil i Twitter, ten měl ale jistou výhodu. Byl totiž už od začátku zamýšlen jako mobilní služba. Kratší statusy byly sice vymyšleny kvůli SMS zprávám, rozhodně se ale hodí i na moderní chytré telefony.

Jak na tom jsou další velké sítě? A jaká přesně jsou čísla? BI Intelligence zvěřejnilo povedený graf, jako upoutávku ke své nové studii, zaměřené na reklamu na sociálních sítích:

Jde sice o americkou návštěvnost, to ale v tomto případě není až tak důležité. Zkušenosti ukazují, že vývoj v USA většinou předznamenává i vývoj v Evropě. Na starém kontinentě je trochu jiné rozložení sil, pokud jde o popularitu různých sociálních médií. Například Pinterest tu zdaleka nedosahuje takové penetrace, jako za mořem a ani Twitter u nás není zrovna masová služba. Všeobecný posun k mobilní návštěvnosti sociálních sítí je ale patrný i tady. BI Intelligence uvádí, že v průměru americká mobilní návštěvnost sociálních sítí zprostředkovává skoro 40 procent všech přístupů k nim.

S mobilní návštěvnosti roste také důležitost tzv. nativní reklamy. Jde o reklamu, která co nejvěrněji kopíruje běžný obsah sociálních sítí, aby do jejich prostředí co nejlépe zapadala. Například jde o zvýhodněné tweety a trendy na Twitteru (Promoted Tweets, Promoted Trends). V případě Facebooku se týká zvýhodněných příspěvků (Promoted Posts), či placených příspěvků s odkazem (Page Post Link Ads). Nativní reklama je samozřejmě přístupná na desktopech i mobilech. Ukazuje se ale, že se svou nenápadností a malou rušivostí je ideální právě pro omezený prostor na mobilních displejích.

Facebooku se převážně nativní reklamou podařilo loni vykřesat z mobilního prostředí 11 procent svých celoročních reklamních příjmů. Spustil je přitom až během léta. Posuzováno průběžně, měla největší sociální síť na konci roku z mobilů skoro čtvrtinu všech tržeb z reklamy.

Twitter zase již dlouhou dobu uvádí, že jeho mobilní příjmy pravidelně překonávají ty z počítačů. Málokdo přitom očekává něco jiného, než že mobilní využití sociálních sítí, stejně jako jejich mobilní příjmy, bude v budoucnu i nadále stoupat. Spolu s nimi bude přibývat i čistě mobilních služeb, jako jsou Foursquare a Instagram. A my budeme všichni mobilní.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Běháte s aplikací? Co trasou namalovat nějaký symbol. Američanka vybíhá pánská přirození

Máte na sociálních sítích kamarády, kteří si pořídili sportovní aplikaci na zobrazování uběhnuté nebo ujeté trasy a teď vás otravují svými výkony? Pronásledují vás mapky skrývající jejich zářnou kondičku? Ať už vás to jen prostě nezajímá, nebo vás kvůli tomu dokonce hryže svědomí, máme pro vás variantu, jak takovým sportovcům poslat vztyčený prostředníček. A to doslova.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Angela, Sýrie, iPhone a další várka nesmyslů

Minulý týden se internet pozastavoval především nad situací okolo možného útoku Spojených států na Sýrii, novým volebním billboardem Angely Merkelové, který si vyloženě o trochu toho photoshopování říkal, nad novým iPhonem, který vážně vypadá jako výsledek designové spolupráce s Crocs, ale samozřejmě nechybí ani tradiční várka jednoduchých kravinek.