Co přináší poslední změny facebookového Open Graphu

Možná vůbec nejzásadnější změna je ta, že aplikace zaměřené na konzumaci obsahu nebudou moci sdílet data o aktivitě uživatelů automaticky v případě vlastních Open Graph akcí. Místo toho bude nutné použít zabudované akce od Facebooku, nebo aplikaci postavit jinak a využít tradiční nástroje pro sdílení, pomocí kterých uživatelé dají sami manuálně vědět, co se jim líbilo či co právě čtou nebo poslouchají. Důvodem je to, že vlastní Open Graph akce developerů často sdílely aktivitu uživatelů v případech, kdy to uživatelé nečekali, což způsobovalo jejich pobouření a nespokojenost.

Kromě toho Facebook v zájmu lepších služeb pro uživatele ruší tzv. authenticated referrals, místo nich budou vývojáři muset ve všech případech využít běžný Auth Dialog. Také nebude možné přes API sdílet na zdi uživatelových přátel – Facebook tuto funkci ruší, developeři ji ale mohou nahradit využitím tzv. feed dialogu nebo označováním uživatelových přátel v příspěvcích. Na přizpůsobení se všem třem změnám mají vývojáři aplikací 90 dní a pomoci by jim s tím měla i nová pravidla, která Facebook publikoval – nové Open Graph guidelines a upravené Platform Policies.

Lokační příspěvek přes Open Graph API v srovnání s geolokačním příspěvkem přes obyčejné API Facebooku

Změn se dočkaly příspěvky publikované přes Open Graph API, které na rozdíl od příspěvků publikovaných přes ostatní API budou vizuálně zajímavější. Sociální síť k tomuto rozhodnutí vedl fakt, že obrázkové příspěvky vyvolávají u jejích uživatelů více zájmu a tradičně mají větší engagement. Facebooku se předpoklad vyplnil při testování, kdy zaznamenal u nových grafičtějších příspěvků až o 70 procent vyšší proklikovost. Vyšší výkonnost zaznamenal i u nové podoby příspěvků s lokací, které na rozdíl od běžných geolokačních příspěvků obsahují mapu, kde se uživatel právě nachází.

Via FB