Co o komunikaci na Facebooku říká 10 fotek s nejvíce Like

Sledujete trendy v sociálních sítích? Zkoumáte, co lidi nejvíc zajímá a baví, s čím a v kolik hodin lze mít největší úspěch? A snažíte se kopírovat všechny úspěšné vzory pro potřeby vlastní marketingové komunikace? Tak to nepřežeňte. Nemělo se totiž zapomínat, že to, co lidi nejvíc baví na Facebooku, nejsou skoro nikdy firmy.

Ani ne před týdnem jsme se díky společnosti TrackSocial mohli podívat na to, s jakým typem sdělení mívají firmy na Facebooku nejčastěji úspěch. Několik hlavních poznatků jsme se pokusili zobecnit v článku Co o komunikaci na Facebooku říká 10 příspěvků s nejvíce Like. I proto nás zaujala aktuální data od české služby ZoomSphere, která shrnují fotky s největším počtem Like, komentářů a sdílení za poslední týden. Hezky totiž ilustrují, že marketéři by neměli zapomínat na to, že jejich značka není a nikdy nebude pro uživatele tím hlavním.

Pokud chcete zůstat autentičtí, nemá zkrátka cenu kopírovat všechno jen proto, že je to populární. Jinak skončíte jen u nevěrohodných výkřiků o tom, že Ježíš vaše fanoušky miluje, a u fotek celebrit s dětmi. Prakticky nic jiného totiž v tomto přehledu nenajdete. Berte ho tedy spíš jako odlehčenou připomínku toho, že přes všechnu tu kultivovanou komunikaci na firemních stránkách zůstává Facebook hlavně místem pro vyjádření nejjednodušších emocí. I toho ale můžete využít, víte-li jak.

1. Mitt Romney

Like: 684 964
Komentáře: 46 512
Sdílení: 34 636

We’re almost to 5 million likes – help us get there! “Like” and share this with your friends and family to show you stand with Mitt!

Prakticky jediný status, který se skutečně snaží něco získat. A opět potvrzení faktu, že když chcete Like, musíte si o něj jasně říct a ideálně rovnou pomocí obrázku se zdviženým palcem. V našich končinách je ale přístup k politice přeci jen o dost chladnější.

2. Jesus Daily

Like: 406 586
Komentáře: 49 286
Sdílení: 37 418

Write “Amen” if you are ready for His return!

Skoro polovina všech míst v tomto žebříčku patří Ježíšovi, takže se už teď můžete těšit na jeho další obrázky. Ani s tímhle přístupem byste ale asi u obyvatel České republiky příliš nezabodovali.

3. Barack Obama

Like: 403 941
Komentáře: 19 575
Sdílení: 32 797

“I’m inspired by my own children, how full they make my heart. They make me want to work to make the world a little bit better. And they make me want to be a better man.”—President Obama

I nejmocnější politik planety je jenom člověk, který miluje svojí rodinu. Koho by to nedojalo? Doporučení Facebooku používat fotky skutečných lidí a věcí, s nimiž se mohou uživatelé emocionálně ztotožnit, zjevně opravdu funguje.

4. The Twilight Saga

Like: 389 950
Komentáře: 8 084
Sdílení: 29 920

Forever is just the beginning.

No a samozřejmě nezapomínejme na to, že je na Facebooku opravdu velká spousta teenagerů…

5. Jackie Chan

Like: 389 809
Komentáře: 12 301
Sdílení: 7 793

Jackie with Jessica Alba!

Co je lepší než momentka s celebritou? Momentka se dvěma celebritami!

6. Vin Diesel

Like: 369 527
Komentáře: 8 534
Sdílení: 26 422

Great day on set…

Stylově vtáhnout fanoušky do aktuálního dění v zákulisí je osvědčený recept, i když tohle na autentickou fotku z natáčení moc nevypadá. Ale alespoň je tu celebrita.

7. Jesus Daily

Like: 343 327
Komentáře: 4 604
Sdílení: 55 073

Některé obrázky se obejdou i bez komentáře. Samotný Facebook nicméně doporučuje obejít se ve fotkách bez textu a využít spíše doprovodný text příspěvku.

8. Jesus Daily

Like: 350 885
Komentáře: 11 550
Sdílení: 39 080

JESUS wants to save you. Do you accept?

Přiznat si, že jsme na Facebooku, obvykle nijak neuškodí. Fanouškové to vědí a s Facebookem si hrají rádi.

9. Jesus Daily

Like: 350 818
Komentáře: 4 717
Sdílení: 13 162

How many here are soooooo thankful for JESUS???

Továrna na lajky ve své děsivější podobě.

10. Vin Diesel

Like: 346 700
Komentáře: 7 224
Sdílení: 7 441

Random candid.

Mysleli jste si, že Vin Diesel už dávno není cool? Omyl.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejlepší odpovědi z Quory si můžete stáhnout jako knihu v PDF

Sociální síť Quora věnovaná otázkám a odpovědím na ně se o své přední uživatele pečlivě stará. Kromě věcí jako jsou speciální trička či odznaky pro ně v minulém roce vydala také knihu s jejich nejlepšími odpověďmi z let 2010 až 2012, kterou si nyní s mírným zpožděním může stáhnout každý.
Přečtěte si více

Autodlak: Jak si s pomocí sociálních sítí splnit sen (možná)

Sociální sítě a možnosti současného internetu jsou ohromná šance, kterou prostě nelze ignorovat. S pomocí služeb jako Tumblr, Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest či YouTube jsem se rozhodl bez investic, bez předchozí praxe v oboru a s nulovou schopností programovat stát influencerem přes auta. Možná trochu drze, ale jenom s těmi nejčistšími úmysly. Tohle je můj Projekt.
Přečtěte si více

Co se nepovedlo: Bieber se ukázal v kampani Calvin Klein… Tedy ne tak úplně

Ani s výběrem těch nejoblíbenějších opinion leaderů, značkou se zástupy fanoušků a finančními možnostmi v řádech milionů se vždycky všechno nepovede. Sociální sítě jsou totiž plné lidí, kteří čekají na to, až nějaký brand šlápne vedle a oni na něm dokážou svou pohotovou vtipnost. Důkazem je aktuální kampaň Calvin Klein. Zvrtla se v internetový hon na to, co Justin Bieber ve skutečnosti schovává… ve spodním prádle.