Co Facebook zítra odhalí? Obsah prý rozdělí do více proudů podle typu

O tom, že Facebook zítra plánuje představit novou verzi news feedu, už pravděpodobně víte. V tom případě víte také to, že má být kladen větší důraz na obrázky a spekuluje se i o videu. Potvrzených informací nicméně prozatím bylo pomálu, a tak bylo možné se o chystaných změnách pouze dohadovat na základě dřívějších vyjádření,  různých reklamních testů a jiných zpráv, které se v minulosti objevily.

Díky TechCrunchi ale představa o budoucím news feedu získala trochu hmatatelnější obrysy. Tedy, lépe by asi bylo říci „představa o budoucích news feedech“, protože přesně to má Facebook podle Johna Constina v plánu. Jeho zdroje mluví o tom, že to, co Facebook zítra plánuje představit, jsou tematicky rozdělené proudy příspěvků, mezi kterými budou moci uživatelé webové verze na vrcholu obrazovky přepínat. Jak to bude vypadat na mobilech, o tom zdroje představu neměly.

Podle TechCrunche byla mezi informátory velká shoda na tom, že jedním z nových feedů bude přehled nových fotografií. Obrázky přitom získají výsadnější postavení než doposud i v ostatních feedech, kde budou větší jak fotografie, tak náhledy obrázků z odkazů. Feed fotografií by měl obsahovat pouze fotky, a to logicky od přátel a sledovaných stránek či osobností, pokud byly nahrané na Facebook, a pochopitelně také fotky z Instagramu sdílené na sociální síť.

Další zdroje mluvily také o zdokonaleném feedu pro hudbu, který existuje již nyní, ale většina uživatelů o něm vůbec neví, natož aby jej využívala. Navíc, tento feed má v současnosti svoje nedostatky, nám v redakci například zobrazuje naše vlastní články, které s hudbou, alespoň pokud víme my, mnoho společného nemají. Feed by za prvé měl projít radikální přeměnou, za druhé by se odkaz na něj měl přesunout z postranního menu (kategorie Apps) na vrchol stránky, kde budou všechny nové volby.

Další tematické oblasti se TechCrunchi potvrdit nepodařilo, poměrně logicky ale zní, že by mohlo jít například o video, odkazy, zprávy či aplikace, tedy formy obsahu, které na sociální síti mají svou nezpochybnitelnou důležitost.