Co dělají lidé online a jak si vedou sociální sítě

Když se řekne internet, řadě lidí se jako úplně první věc vybaví sociální média. Ať již budou myslet na Facebook, Twitter, YouTube, blogy nebo úplně obyčejná diskuzní fóra, budou mít pravdu v tom, že sociální média jsou jedním z vůbec nejzásadnějších výdobytků světové informační sítě. To si koneckonců uvědomuje i agentura Flowtown a tak je zařadila ve svojí infografice hned na začátek.

Co zjistíme letmým pohledem na tuto sekci? Tak především to, že sledování online videa je populárnější aktivitou, než užívání sociálních sítí. Vezmeme-li v úvahu, že pro sledování videa je dominantní stránkou YouTube patřící Googlu, jedná se o sice malé, ale určitě ne nevýznamné vítězství největšího vyhledávače nad největší sociální sítí. Twitter přitom užívá jen 13 procent lidí.

Co dál? Skoro polovina lidí využívá některou z IM aplikací pro chatování s přáteli, o něco více než třetina dospělých hraje na internetu hry a o trochu méně než třetina čte blogy. Zajímavé je, že tři z deseti dospělých uživatelů internetu využívají síť ke sdílení svých vlastních výtvorů, což jen podtrhuje sílu, jakou internet svým uživatelům dává. Jen 8 procent považuje internet za vhodné místo k seznamování. To se dá pochopit i vzhledem k tomu, že na síti si často až do poslední chvíle nemůžete být jisti ani skutečným pohlavím objektu svého zájmu, natož vším ostatním, co vám o sobě poví.

Jak si vedou sociální média?

Internet pomáhá lidem i v jejich vztahu k penězům. 61 procent jich tu komunikuje se svou bankou, 37 procent získává informace o finančním trhu a finančních produktech a 11 procent jeho uživatelů obchoduje s akciemi. Hlavně poslední číslo v kontextu toho, že studie vychází z přítomnosti 80 procent dospělých Američanů na internetu, je až překvapivě vysoké.

Devět z deseti lidí využívá e-mail

Nejoblíbenější zpravodajskou komoditou je na internetu počasí, které zde zjišťuje 81 procent lidí. Tři čtvrtiny zde sledují obecné zpravodajství, 61 procent politické zpravodajství a o trochu více než polovina zpravodajství sportovní. Sportovní zpravodajství odpovídá až překvapivě přesně demografickému poměru mužů a žen, my ale rozhodně nechceme podle zavedených schémat naznačovat, že to není náhoda.

V kontextu pracovních a souvisejících úkolů a činností nás asi nezarazí, že 92 procent uživatelů internetu pracuje s e-mailem. Dále si tu dvě třetiny lidí zařizují vše potřebné pro cestování, jako rezervace či nákupy lístků a letenek. Co nás bude zajímat jako marketéry je fakt, že 37 procent uživatelů na internetu veřejně hodnotí produkty a služby.

Kolik lidí online nakupuje či prodává?

Ačkoliv v souvislosti s nakupováním je nejpopulárnější aktivitou zjišťování informací o produktech a službách, pro všechny majitele e-shopů máme i dobrou zprávu. Nakupování je totiž hned druhé a se ziskem 71 procent ani netrpí žádnou zásadní ztrátou. Poslední zajímavostí v této kategorii je, že každý sedmý uživatel na internetu také něco prodává.

A nakonec studie zkoumala, jak a jaký typ informací lidé na síti nejčastěji hledají. 92 procent jich využívá vyhledávače, dvě třetiny hledají informace na stránkách veřejných orgánů jako jsou ministerstva a další úřady a více než polovina lidí využívá Wikipedii. Nejvíce je zajímají informace o zdraví, až poté přichází na řadu práce a jen necelá třetina lidí se zabývá náboženstvím a spiritualitou.

Infografika Flowtown