Clive Ryan (regionální ředitel Facebooku): Jaké jsou e-commerce trendy v roce 2019

SEO, Internet marketing e-commerce, online banking payment, and VOIP voice over internet protocol technology on mobile smart phone device app via digital computer communication service security

Poslední roky nás učí, že předpovídat takřka cokoliv je těžší, než kdy dřív. Nemám pochyby o tom, že i letos můžeme čekat mnoho nepředvídaného. Můžeme se ale spolu podívat na to, jestli a jak se v roce 2019 dlouhodobě pozorované trendy promítnou u nás v Evropě.

Zítra je vloni

Jediná věc, která se vyvíjí rychleji než technologie, je zákaznické očekávání. Jen co se nová technologie, například rozpoznání hlasu, objeví v jednom přístroji, automaticky její přítomnost očekáváme všude jinde. Tyto změny v chování zákazníků a v marketingu znamenají pro obchodníky čím dál kratší očekávaný čas doručení zboží.

Doprava v následující den bývala dlouho zlatým standardem. Dnes je to už ale doručení v tentýž den, v některých odvětvích i v řádu hodin. Prodejci, kteří se letos kromě samotné kvality obchodu zaměří i na co nejkratší čas doručení, budou nejvíce růst.

Od hledání k nalezení

Slova jako relevantní, užitečný a praktický budou klíčová slova k úspěchu, stejně jako nákupní volba zaměřená na jednotlivce a jeho přání. V roce 2019 budeme pozorovat zásadní pohyb v marketingu od lidí hledajících produkty, po produkty hledající lidi.

Kampaně budou creative vs. audience first. K překonání zákaznického očekávání bude ještě propracovanější personalizace spolu se segmentací podpořenou daty o chování uživatelů umožní část náročné práce svěřit technologiím a systémům.

Nejdřív Halloween, pak Black Friday a teď…

Pro mě je dalším očekávaným evropským trendem v tomto roce Singles’ Day. Americký Halloween i jeho následník Black Friday jsou dnes zásadní pro retail ve Velké Británii i napříč Evropou. Oba dva příklady se k nám dostaly pohybem ze západu na východ. Ale co kdyby to tentokrát bylo naopak, z východu na západ?

Singles’ Day je největší e-commerce den v roce na světě a svůj původ má v regionu APAC – tedy východní či jihovýchodní Asie a Oceánie. Ve Facebooku pozorujeme u tohoto dne stejné datové signály, jako jsme pozorovali u Black Friday před třemi lety. Jestliže skutečně chcete na poli e-commerce v roce 2019 růst, nepřipravujte se jen na Black Friday a Cyber Monday, dejte si už teď do kalendáře další listopadový den.

Důvěra v reklamu poroste!

Ano, je to sice spíše přání než předpověď, ale něco vám povím. Pokud se budeme všichni chovat zodpovědně, pomáhat lidem porozumět tomu, jak jsou jejich data používána a chráněna, zvyšovat počet členů koalice CBA (The Coalition for Better Ads) a soustředit se na přístup people-first, můžeme do roku 2020 vstoupit s dobrým pocitem a vytvářením kvalitního prostředí pro zákazníky i inzerenty.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook zveřejnil prezentaci s výsledky za první čtvrtletí

Na konci prvního čtvrtletí letošního roku měl Facebook 1,11 miliardy měsíčně aktivních uživatelů a z nich celých 665 milionů aktivních denně. Velká většina uživatelů přistupuje k největší sociální síti také přes mobilní telefony a téměř 200 milionů lidí dokonce výhradně touto cestou.
Přečtěte si více

Google připomíná Doodlem havárii mimozemšťanů

Víte, co se stalo přesně před šestašedesáti lety v americkém Roswellu? Přistálo tam UFO. Nebo havarovalo. A nebo bylo sestřeleno. A nebo se taky možná nic z toho nestalo. Jak to doopravdy bylo, ví jen několik vyvolených. Co je ale fakt je nejnovější Doodle od Googlu dnes tuto historickou (ne)událost připomíná interaktivní hrou.