‘Cizí‘ tweety v timeline jsou oficiální. Číst budete i ty, které nechcete

Nedávno se v timeline tweetů uživatelů Twitteru začaly objevovat tweety od účtů, které sami nesledují. Nejde přitom o pouhý experiment, jak mnozí doposud doufali. Společnost na “cizí” tweety upozoňuje i ve svém oficiálním popisu toho, co je Twitter timeline.

Timeline mnoha uživatelů Twitteru se nedávno rozrostla o nové přírůstky. Šlo o tweety účtů, které sledují nikoliv oni sami, ale jejich kontakty, a zprávy, kterým někdo z jejich kontaktů dal favourite. Ti, kterým se nová funkce nelíbila, protože si chtěli obsah vybrat sami, mohli ještě včera doufat, že jde jen o experiment.

Twitter podniká podobných experimentů hodně, ale velká část z nich nikdy nedojde širší implementace. Jenomže tentokrát už o experiment nejde. Naznačuje to nový odstavec na stránce oficiálního supportu Twitteru o tom, co je to Twitter timeline. Nově přidaný text zní v překladu takto:

“Navíc, pokud odhalíme tweet, účet nebo další obsah, které jsou populární nebo relevantní, můžeme je přidat do vaší timeline. To znamená, že občas uvidíte i tweety od účtů, které nesledujete. Tyto tweety vybíráme podle mnoha signálů, včetně jejich popularity a jak na ně reagují lidé ve vaší síti kontaktů. Naším cílem je udělat vaší domácí timeline tweetů ještě relevantnější a zajímavější.”

Vlastní výběr odsunut na druhou kolej

Twitter tak opouští čistě manuální výběr zobrazovaného obsahu, který dělal každý uživatel sám tím, jaké účty sledoval. Služba se naopak definitivně přiklání ke kombinaci manuální selekce a selekce algoritmické, kdy je podle určitých automatických kritérií zobrazován i další obsah nad rámec sledovaných účtů. Twitter se tak rozhodl jít cestou Facebooku, jehož současná podoba na kombinaci manuální a algoritmické selekce stojí a padá.

Služba tento rok stála před těžkou volbou, zda a jak se proměnit. Její dřívější podoba totiž sice vyhovovala skalním uživatelům, výrazně ale bránila získávat uživatele nové, mainstreamovější. Těžký úkol Twitteru spočíval v tom, jak případnými změnami zcela neznechutit své dosavadní uživatele, a získat přitom lepší šanci přilákat nové. Situace nasvědčuje tomu, že dosavadní změny, kdy Twitter přidal obrázky, videa a provedl redesign profilů, byly úspěšné. Jak ale naznačuje současnost, služba se svým přerodem zatím není ani zdaleka hotová.

V této chvíli Twitter testuje, jaký obsah vlastně uživatelům zobrazovat. Je proto pravděpodobné, že relevance automaticky vybíraných tweetů se v následujících měsících bude zvyšovat.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Jak se kšeftuje s falešnými účty na Twitteru

Že je obrovská část účtů na Twitteru falešná a s těmito účty se také čile obchoduje, to už nějakou dobu není žádné tajemství. Kolik jich ale přesně je? Díky novému nástroji Fakers již máme představu a tak mohla vzniknout infografika, která se obchodu s falešnými účty a followery podívala blíže na zoubek.