„Čínský Twitter“ Sina Weibo překonal 300 milionů registrovaných uživatelů

 

Je ovšem pravdou, že počet registrovaných a aktivních uživatelů se může významně lišit, obzvláště v Číně. Vláda zde požaduje, aby byly veškeré účty na sociálních médiích autorizované speciálním ID, které prokáže, že jméno, na něž je účet veden, je skutečným jménem jeho majitele. Pokud k autorizaci do určité doby nedojde, má účet být deaktivován. Rozdíly mezi registrovanými a aktivními uživateli tak budou pravděpodobně ještě větší, než v Evropě a Americe, a to i přesto, že Sina Weibo připouští, že systém pro systematické provádění autorizace ještě nemá hotový.

Nezávisle na výše zmíněných výhradách se ale Sina Weibo může pochlubit několika statistikami, které aktivitu uživatelů prokazují. Na nový rok překonala síť rekord Twitteru v počtu mikroblogovacích zpráv publikovaných za vteřinu, když dosáhla na 32312 (rekord Twitteru za celou dobu jeho existence je 25088). Denně pak je publikováno kolem 100 milionů mikroblogů (zhruba třetina z 340 tisíců denních tweetů).

Rozdělení mobilních uživatelů Sina Weibo podle platformy

Patrný je díky reportu Sina Weibo ještě další čínský trend, který známe i z našeho západního světa a který v poslední době způsobuje vrásky na čele vedení Facebooku. Jde o posun uživatelů od klasických desktopů k mobilním zařízením všeho druhu, hlavně telefonům. Sina Weibo uživatelé v nadpolovičním počtu případů navštěvují na svých mobilních přístrojích, mezi nimiž vévodí Apple s 28 procenty u iPhonu a 7 procenty pro iPad a následuje Android s 27 procenty a WAP s 25 procenty.

300 milionů registrovaných uživatelů překonal v listopadu minulého roku také další čínský mikroblog, Tencent Weibo. Oproti tomu Renren, čínský klon Facebooku, má podle dostupných údajů jen necelých 200 milionů registrovaných uživatelů a pouhých několik desítek milionů měsíčně aktivních.

Via TIA, TNW