Z pěti stovek marketérů, kteří měli šest různých cílů seřadit podle důležitosti, jich 45,9 procenta uvedlo jako nejdůležitější budování povědomí. Od prvního do třetího místa se pak budování povědomí vešlo více než 80 procentům odpovídajících. Druhý nejčastější cíl, budování návštěvnosti pro web nebo stránku, už měl velký odstup – jako nejdůležitější jej hodnotilo pouze 17,6 procenta marketérů, do třetího místa se potom vešel dvěma třetinám z nich. Získávat fanoušky nebo Likes bylo klíčové jen pro 12,1 procenta respondentů, do první trojice jich nicméně tento cíl zařadilo 54 procent.
To není dobrá zpráva hlavně pro Facebook, pro který jde o svého druhu varovný signál. Lead generation a sociální prodej se umístily na dvou posledních příčkách, přitom pro většinu menších podnikatelů právě prodejní marketingové aktivity patří, vzhledem k menším rozpočtům na reklamu, mezi ty nejdůležitější. Pokud chce Facebook příjmy z reklamy maximalizovat, bude potřebovat oslovit i tyto malé podnikatele.
Změnit nedůvěru, kterou mají firmy k Facebooku coby nástroji pro reklamu vedoucímu k prodeji zboží či služeb, by časem měl nedávno představený projekt nazvaný Facebook Exchange. Ten bude pomocí cílení podle cookies umožňovat na sociální síti retargeting stávajících zákazníků i těch, kteří byli k provedení nákupu v minulosti velmi blízko. To mimo jiné umožní cílit podle úmyslu zákazníků a tím zvýšit efektivitu marketingu sledujícího přímý prodej.
Via AdAge