Chytré změny v lokálním vyhledávání nejen na Google

Revoluční změny v lokálním vyhledávání nejen na Google

Větší část českých internetových uživatelů pro webové vyhledávání preferuje Google. Aktuálnost a správnost firemních informací právě na něm často určuje v očích uživatelů rozdíl mezi prosperující společností a tou, která se snaží na trhu zůstat. Jak si pomoct, abyste byli v první škatulce?

Uživatelé, kteří přes chytrá zařízení připojené k internetu běžně vyhledávají služby ve svém okolí, často po zadání vyhledávacího dotazu nekončí pouze na stránkách Google Mapy. Mnohem častěji končí v Čechách na tzv. firemních profilech portálů. To jsou weby typu Firmy.cz, ZlatéStránky.cz, Najisto.cz a sociálních sítě typu Facebook, Yelp, Foursquare a další.

Mext - chlap a telefon na nakupech

V minulosti bylo pro marketéry časově náročné a finančně neefektivní propagovat svoji firmu & značku ve všech internetových zdrojích a pravidelně informace o firmě aktualizovat. Když se k tomu přidaly komplikace s větším množstvím poboček, nebo nepřesnou GPS lokalizací jednotlivých provozoven, byl oheň na střeše. Neaktuální data způsobovala hledajícím zákazníkům problémy, které přerůstaly v negativní vnímání značky.

V minulém roce však přišla společnost Google s řešením a zpřístupnila pomocí API svůj systém Google My Business externím platformám (český název Googlu moje firma). Takže umožňuje firmám a specializovaným platformám rychle spravovat firemní informace na internetu. Firmy mohou jednoduše získávat informace o svém vyhledávání na Googlu, o vyhledávání v Google Mapách a v mobilních navigacích z jednoho přihlášení.

Světovým průkopníkem v této oblasti lokálního vyhledávání a lokálního marketingu se stal americký startup Yext. Tato společnost se v letošním roce představila i v České republice na konferenci IAC2016 – zajímavosti z akce si přečtěte  v našem reportu.

Google My Business - Mext CZ

Takový kouzelný proutek. Obousměrný.

Správa firemních informací na těch nejnavštěvovanějších místech lokálního internetu z jedné platformy a přihlášení nebyla nikdy jednodušší. Díky podobným platformám, jakou má Yext, mohou marketéři nově ovládat výsledky lokálního vyhledávání v rámci své obsahové strategie. Vše funguje v reálném čase, prostě jen napíšete, uložíte a do pár vteřin jsou informace aktuální na dalších desítkách míst na internetu.

Platforma umí nejen informace rozesílat, ale také sbírat a reportovat. Pokud podniká vaše firma ve službách a hodnocení uživatelů je pro vás důležité, tak je opět ideálním řešením jedno místo, odkud budete komunikaci se zákazníky řídit.

V České republice mohou marketéři využívat zatím pouze jednu platformu pro lokální marketing s názvem Mext.cz. Ta umožňuje distribuci a aktualizaci firemních údajů na sociální sítě, online katalogy a navigace jakou jsou: Google moje firma a Google mapy, Facebook, Foursquare, Yelp, ZlatéStránky.cz, Najisto.cz, Waze, TomTom, Here.com, Navmii.

lokalni marketing mesto

Podle výzkumu Search Engine Land fungují v lokálním vyhledávání tato pravidla:

1. Výsledky lokálního vyhledávání přivedou do vaší prodejny během jednoho dne 50 % zákazníků.
2. Více než 60 % firem používá u svých PPC kampaní doplňky pro lokální vyhledávání, jako jsou PSČ, telefon, adresa, či možnost navigace.
3. 88 % uživatelů důvěřuje při internetovém vyhledávání online recenzím stejně jako doporučením svých známých.
4. U lokálního vyhledávání je adresa a poloha firmy hlavním vyhledávacím kritériem.
5. 18 % lokálního vyhledávání z mobilního telefonu vede k nákupu během jednoho dne.

Cílem těchto nových platforem pro lokální marketing je díky synchronizaci firemních údajů umožnit vyhledávačům lépe tato data a obsah o firmách zpracovávat a upřednostňovat je ve vyhledávání.

Ostatně, život je příliš krátký na to, abychom trávili svůj čas aktualizací a distribucí údajů. Chytejme raději Pokémony.

pokemon

Diskuze k článku